امروز چهارشنبه, 19 ارديبهشت 1403 - Tue 05 07 2024

منو

جلسه هفتاد و پنجم تدبر صحیفه سجادیه

sajad2

به گزارش معاونت پژوهش مدرسه، هفتاد و پنجمین جلسه ی پژوهشی تدبر و محوربندی و بازخوانی صحیفه سجادیه با حضور اساتید و طلاب این مدرسه در روز سه شنبه 24 اسفند ماه ۱۴۰۰ ساعت 8 صبح، در اسکای روم برگزار شد. استاد باقری به ارائه شرح دعای بیست و پنجم با موضوع «دعای آن حضرت است برای فرزندانش که بر آنان درودباد» فراز دوازدهم و سیزدهم دعا پرداختند. جلسه چنین گذشت:

در ابتدای جلسه صوت صلوات امام سجاد علیه السلام پخش شد و پس از آن استاد صفری به مرور نکات مطرح شده در جلسات قبل پرداختند.

در ادامه استاد باقری شرح فرازهای پایانی دعا را بیان نمودند:

فراز12:«اللَّهُمَّ أَعْطِنَا جَمِيعَ ذَلِكَ بِتَوْفِيقِكَ وَ رَحْمَتِكَ، وَ أَعِذْنَا مِنْ عَذَابِ السَّعِيرِ، وَ أَعْطِ جَمِيعَ الْمُسْلِمِينَ وَ الْمُسْلِمَاتِ وَ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ مِثْلَ الَّذِي سَأَلْتُكَ لِنَفْسِي وَ لِوَلَدِي [لِوُلْدِي] فِي عَاجِلِ الدُّنْيَا وَ آجِلِ الآْخِرَةِ، إِنَّكَ قَرِيبٌ مُجِيبٌ سَمِيعٌ عَلِيمٌ عَفُوٌّ غَفُورٌ رَؤُوفٌ رَحِيمٌ»

خدایا! همۀ این امور را به توفیق رحمتت به ما عطا کن و ما را از عذاب دوزخ پناه ده و به همۀ مردان و زنان مسلمان و مردان و زنان باایمان، مانند آنچه را برای خود و فرزندانم از تو خواستم، در این جهانِ زودگذر و زندگی آیندۀ آخرت، عطا فرما! همانا تو به بندگان نزدیک، اجابت‌کنندۀ دعا، شنوا و دانا، بخشنده و آمرزنده، مهربان و رحیمی.

فراز13: « وَ آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً، وَ فِي الآْخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنَا عَذَابَ النَّارِ»

و ما را در این دنیا و آن دنیا، خیر و خوبی عنایت کن؛ و از عذاب دوزخ حفظ فرما.

حق مسلمانان این است که در حق یکدیگر دعا کنند و موجب استجابت فرد می شود. اگر بخواهیم مولفه های دعای 25 را بشناسیم می توانیم به سه مولفه ی اصلی اشاره کنیم:

  1. مولفه ی جسمانی: صحت و سلامتی بدنی
  2. مولفه ی دینی
  3. مولفه ی اخلاقی

در قبال این سه محور وظایف تربیتی والدین در حق فرزندان مشخص می شود.

در پایان خانم ناطقیان دعا کردند و جلسه به اتمام رسید.

 

 

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد