امروز یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403 - Sun 05 19 2024

منو

دوره آموزشی مهارتی معارف مهدویت

mahmody1

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، اولین جلسه دوره آموزشی_مهارتی معارف مهدویت  روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه با حضور حجت الاسلام محمودی برگزار شد.
استاد در خصوص سه موضوع الف)جایگاه مهدویت در هندسه دین ب)انتظار و وظایف منتظران ج) شیوه های انتقال معارف مهدوی نکاتی را ایراد کرد.
آقای محمودی با اشاره به این که ظهور امام در قلب منتظران است بر مهمترین رکن دین که شناخت امام می باشد تاکید نمود و با توجه به آیات قرآن بیان کرد امام عصر حاضر است و واسطه فیض علاوه برآن ولایت تکوینی  و علم لدنی دارد لذا حجت خدا بر روی زمین می باشد.
حجت الاسلام محمودی مهدویت در هندسه دین را تمام دین دانست و نسبت امام به عالم را همچون نسبت روح به جسم انسان بیان کرد و در امر ظهور الف) تربیت یاران حضرت ب) پر شدن عالم از ظلم را موثر دانست که در مورد اول منتظران باید در صدد فراهم کردن بستر مناسب  باشند . ایشان دوری از قساوت قلب ، معرفت به امام حاضر و یاری ایشان را از دیگر وظایف منتظران عنوان نمود .  استاد داشتن جذابیت محتوای مهدوی، خلوص، مهربانی، تواضع، توکل، توسل... را از جمله موارد مهم در انتقال معارف مهدویت به مخاطب دانست.
ایشان در پایان جلسه از شرکت کنندگان خواست از توسل مداوم و مستمر به امام و ذکر یاد و نام آن حضرت غافل نشوند که خود در ترفیع درجات علم آموزان مباحث دینی اثر گذار است و اهتمام به خواندن نماز کامل که باید اول وقت ، همراه با خشوع، نشاط، جماعت، محافظت و حضور قلب است را داشته باشند که این سرلوحه برنامه یاران حضرت می باشد.

mahmody2

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد