امروز جمعه, 07 ارديبهشت 1403 - Fri 04 26 2024

منو

جلسه پنجاه و دوم تفسیر زیارت جامعه کبیره

jameh3

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، پنجاه و دومین روز تفسیر زیارت جامعه کبیره در ایام محرم با سخنرانی استاد گرانقدر سرکارخانم جواهری به صورت مجازی در روز پنجشنبه ۸ مهر برگزارشد.
خانم جواهری در تفسیر و شرح زیارت جامعه کبیره بیان کرد و گفت:
در مبحث روز گذشته و بیان اینکه بالاخره جبهه حق برباطل پیروز می شود گفته شد و به این نتیجه رسیدیم که اراده تکوینی خداوند سبحان در تغییر اوضاع اجتماعی فقط وابسته است به رفتار بشر و خداوند هیچ گونه تغییر خودش را نمی گذارد مگر اینکه جامعه بر اون تعلق گیرد.
پس باید برای تعلق اراده الهی انسان ها با اراده خودشان زمینه نصرت اهل بیت علیهم السلام را فراهم کنند.
استاد جواهری در ادامه بیان کرد و گفت: باید نسبت جایگاه و فرایند در اینکه بخواهیم یاری برسانیم اهل بیت علیه السلام را بررسی کنند و امت اسلامی هم عاملانی باشند که در شکل گیری حاکمیت نقش داشته باشند.
آمادگی برای یاری امامان مستلزم تلاش است برای امر انها.در اینجاست که اهل بیت علیه السلام شیعیان خود را فراخواندند.
امام رضا علیه السلام فرمودند: خدا رحمت کند آن بنده ای را که امر ما را زنده می کند،به گونه ای که یاد می گیرند علم مارا و تعلیم می دهند به مردم، مردم هم اگر حسن ها و زیبایی های کمال ما را بهش آگاهی پیدا کنند حتما طالب می شوند.
خانم جواهری در پایان بیان کرد و گفت: احادیث را می توان به ظهور آقا امام زمان عج الله هم بررسی کنیم که اگر ما شیعیان امام زمانمان را به مردم بشناسانیم ایشان ظهور پیدا می کنند و برای رسیدن به حکومت عادلانه سختی هایی دارد و به راحتی محقق نمی شود بلکه احتیاج دارد به عملکرد منتظران و تا آنها عوامل زمینه ساز رخداد ظهور را انجام دهند.
حضرت رسول اکرم صلی الله علیه واله وسلم در وصف منتظران ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرمودند: خوش بحال آن کسانی که درک می کنند مهدی عج الله را از اهل بیت علیه السلام من در حالی که آنها پیرو آقا بودن در زمان غیبتش قبل از قیامش و دوست داشتن دوستان حضرت را  و دشمن می شماردند دشمنانش را و آنها از رفقای من هستند و بامن صاحب دوستی هستند و گرامی ترین امت من هستند در قیامت.
پس وظیفه ما انتظار در فرج است و بالا ترین عمل کردن به انتظار است که مساوی است با فراهم سازی زمینه ظهور، که انتظارصرف اعتقاد و زبان نیست بلکه سلوکی مومنانه است و یک باوری است که باعث می شود رفتار شخص منتظر هدف دار باشد که تا بتواند انتظارش به پایان رسد.
بنابراین معنی انتظار،گویای عینی، تلاش عملی به هدف تغییر وضع موجود برای تحقق هدفی بزرگ می باشد .

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد