امروز جمعه, 31 فروردين 1403 - Fri 04 19 2024

منو

جلسه پنجاه و سوم تفسیر زیارت جامعه کبیره

jameh4

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، پنجاه و سومین روز تفسیر زیارت جامعه کبیره در ایام محرم با سخنرانی استاد گرانقدر سرکارخانم جواهری به صورت مجازی در روز جمعه ۹ مهر برگزار شد.
خانم جواهری در تفسیر و شرح زیارت جامعه کبیره گفت:
ولایت اهل بیت علیهم السلام آن روح حقیقی را به بدن دین می بخشند.
اسلام و قرآن بدون ولایت یک پیکر بدون جان است، یعنی اگر ولایت نباشد دین اعضا و جوارحشان (احکام،نماز،روزه،اعمال واجب و مستحبی و...) شاید باشد ولی روح ندارد و مرده است و نمی تواند دنیای انسان را تنظیم کند و آخرتش را آباد سازد .

پس دین دور از ولایت دین نیست. چون در دین اگر تمام اعمال انجام شود ولی بدون ولایت باشد اعمال مرده است و روح تمام اعمال ولایت است.
یکی از ویژگی های حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه شریف احیاگری دین است. حضرت رسول اکرم صل الله علیه وآله وسلم فرمودند: دوازدهمین شخص از فرزندان من از نظر ها غائب می شود تا اینکه دیده نمی شوند و می آید بر امت من زمانی که باقی نمی ماند از اسلام مگر اسمش و باقی نمی ماند از قرآن مگر رسم الخطش در این موقع است که خداوند به او اجازه ظهور می دهد.
در این روایت به ما می رساند که قبل ظهور حضرت قرآن و سنت بی جان شدند و احتیاج به احیا دارد.

استاد جواهری بیان داشت: پیوند دین اسلام با امامت و مهدویت از این رو است که چنین دین کامل و فراگیری که پاسخ تمام نیاز های بشری است نیازمند به حافظ و مجری دارد تا دین را از خطر تحریفات حفظ کند و آن آموزه های عالی اسلام را در تمام عرصه های زندگی به اجرا گذارد و جامعه بشری را برپایه تعالیم خداوند مدیریت کند به طوری که نسل های آینده هم بتوانند به اصول و فروع آن دست پیدا کنند،چون حقیقت و شریعت الهی آن طور که می باشد تمام و کمالش از راه مطمئنش به جامعه برسد و اگر از راه مطمئنش به جامعه نرسد حتما نقض در دین است و باید این جامعه از سمت کسی هدایت شود که دارای مقام امامت است زیرا امامت کامل بخش و نبوت کامل کننده رسالت است در تاریخ هم نشان داده است و الان اوصاف امامت فقط در وجود مقدس حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه شریف قرار گرفته است .

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد