امروز یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403 - Sun 05 05 2024

منو

جلسه سی و ششم تفسیر زیارت جامعه کبیره

jameh3

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، سی و ششمین روز تفسیر زیارت جامعه کبیره در ایام محرم با سخنرانی استاد گرانقدر سرکارخانم جواهری به صورت مجازی در روز سه شنبه ۲۳ شهریور برگزار شد.
خانم جواهری در تفسیر و شرح زیارت جامعه کبیره بیان کرد و گفت:
علت پشت پرده بودن حضرت حجت علیه السلام بخاطر موانع ظهور است.اما اگر ما می خواهیم امام ظهور پیدا کنند باید تغییراتی ایجاد شود و آن اصلاح رابطه امت با حضرت است نه تعامل منفی و تا زمانی که این تعامل باشد تفاوتی با زمان بنی عباس نمی کند که امام حسن عسگری علیه السلام در خفقان بودند تا به دنیا آمدن حضرت مهدی عج الله تا به امروز.
اگر ما خواسته هایمان غیر الهی باشد قطعا امام حاضر نمی شود.
شیخ مفید رضوان الله علیه می فرمایند: خداوند حج و جهاد را برای صلاح بندگان واجب کرده هرگاه امکان انجام دادن آن فراهم شود مصلحت فراگیر می شود و هرگاه از سمت مجرمی مانعی پیش بیاد مصلحت جامعه ترک انجام آن هستند و همگان عذر دارند و مجرمان سزاوار سرزنش هستند و مساله امامت هم همینطور است، مصلحت انسانها این است که پیشوایشان باید در بینشان باشد ولی اگر مردم نافرمانی کنند و در مقابل پیشوای خود قدعلم کنند حتی برای کشتن او برنامه ریزی کنند مصلحت خداوند هم بر این تعلق می گیرد که این امام و پیشوا در بین مردم نباشد و اگر حضرت در پس پرده غیبت است کسی که باید مورد سرزنش قرار گیرد بنده و شما هستیم،زیرا ما بارفتار و عقاید فاسدمان سببب پیدایی و تحمیل این وضعیت آشفته شدیم.
استاد جواهری در ادامه بیان کرد و گفت: پس اگر امام زمان عج الله در پس پرده غیبت هستند مشکل از ما می باشد و لطف الهی شامل شده که خداوند برای ما امام قرار داده و امامت را پذیرفته ولی لطف کامل به فعلیت نرسیده، زیرا عدم تمکین از طرف مردم است و اگر موانع ظهور برطرف شود آقا ظهور می کنند.
دشمنان هم دو گروه هستند: ۱.کسانی که کلا از دین اسلام خارج هستند (یهود و نصاری) ۲. مسلمانان ناآگاه هستند که مانع حضور اصلی آقا هستند.ان شاالله ما از کسانی باشیم که موانع را برطرف می کنیم.
خانم جواهری در پایان اشاره کرد و گفت: اگر ما اندیشه کنیم درباره حکمت غیبت امام زمان عج الله و عواملی که باعث شده است ایشان پنهان زندگی کنند،این بدست می آید که این برنامه عظیم الهی در آن هدف بزرگی نهفته است و این که تمام  شرایط آفاقی و انفسی باید برای پذیرش و ادراک آگاهانه ولی معصوم و ظهور دین در همه شئون زمانی حاصل می شود که آقا امام زمان عج الله بیایند. تجربه نشان داده که در دوران غیبت این شرایط فراهم خواهد شد تا حق گرایان حق را از باطل بشناسند و از دل و جان تسلیم آن شوند ک اهل باطل با آگاهی از باطل روی برگردانند.
یکی از علائم ظهور این است که مردم کاملا به دو گروه تقسیم شوند؛ عده ای حق گرا و دیگری باطل گرا نه این که به ظاهر حق گرا باشند و در باطن و فکرشان باطل گرا باشند.
بنابراین زمانی که مردم به دودسته کامل تقسیم شدند حق گراها تعدادشان به تعداد یاران آقا امام زمان عج الله رسید حتما ایشان ظهور پیدا خواهند کرد.

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد