امروز پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 - Wed 05 01 2024

منو

مراسم روز پنجم محرم

hosein1

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، به مناسبت ایام شهادت امام حسین علیه السلام و یاران با وفایشان مراسم عزاداری با سخنرانی استاد حوزه و دانشگاه سرکار خانم مافی و با حضور مدیریت محترم،اساتید،طلاب و عموم مردم در روز سه شنبه 4 شهریور برگزار شد.
استاد مافی باتوجه به مباحث روز گذشته بیان کرد: آن افقی که انسان باید به آن ورود کند بندگی است و در حقیقت اوج تمام معرفت انبیاء در کسب بندگی بوده است.
مسیری که انسان باید طی کند همانا اوج بندگی است که امام حسین علیه السلام در صحنه عاشورا که تمام عوالم شاهد و ناظر این بندگی بودند تا به آن نقطه اوج و قله است رساندند.
خانم مافی در ادامه در مورد کنیه اباعبدالله امام حسین علیه السلام اشاره کرد و گفت: اساسی ترین شرط رسالت و نبوت در عبودیت حق تعالی است. حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم از مقام رسالت و عبودیت به نبوت رسیدند و قرآن کریم هرکجا که مقام انبیاء را معرفی می کند از عبودیت هایشان می گوید و گاهی از مقام های دیگر سخنی به میان نمی آورد.
اصولا تمام قرآن، اسلام، ادیان اسلامی و ... برای انسان آمده است ولی همه برای مقام عبودیت حق تعالی است.
درمقام عبودیت تفاوت و درجاتی قطعا وجود دارد (میزان،بندگی،مجاهدت و...) بندگی معرفی می کند و هرکدام از مقام و میزان بندگی خود را معرفی می شوند.
استاد مافی بیان کرد و گفت: بالاترین مقام در عبودیت عبدالله است و حضرت حسین علیه السلام هم بالاترین و جامع جمیع عبودیت و طبق لسان وحی است. به این معنا که نه تنها امام حسین (علیه السلام) از همگان گوی سبقت را ربوده اند و ایشان به مقام اباعبدالله مفختر شدند، زیرا تمام وجود حضرت در حقایق خود و باوجود امام حسین علیه السلام متجلی شد.
استاد مافی عنوان عبدالله را به عنوان سلطان عبودیت، پرستارعبودیت و سلسله عبودیت و بالاترین مقام عبودیت است. نه اینکه انسان خلق شده باشد برای بندگی حضرت حسین علیه السلام بلکه خلق شده است به واسطه ایشان بندگی خداوند متعال را کند و این برترین کنیه ای است که امام حسین علیه السلام از درگاه حق به حضرت عنایت شده است.
در جای جای زیارت عاشورا هم که ملاحظه می کنیم کلمه یا اباعبداالله برای تقاضاها آمده است و این خود نوعی تقرب است که ورود کرده است و ما اگر طلب (معلمی،مجاهدت،ایثار،شهادت و...) داریم باید ظرفیت بندگی خود را بالا ببریم.
خانم مافی در پایان گفت: اگرانسان بندگی خدا را دنبال کند و از این ظرفیت ها به نحو احسنت استفاده کند به مدارج بالا خواهد رسید و انسان راهش برای رسیدن به مراتب و جایگاه های بالا امکان پذیر است.

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد