امروز شنبه, 01 ارديبهشت 1403 - Fri 04 19 2024

منو

مراسم روز هفتم محرم

hosein3

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، به مناسبت ایام شهادت سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفای ایشان مراسم عزاداری با سخنرانی استاد گرانقدر سرکارخانم مافی و با حضور مدیریت محترم، طلاب و عموم مردم در روز پنج شنبه ۶ شهریور برگزار شد.
خانم مافی اسراری را که برای اصحاب وجودی حضرت حسین علیه السلام بودند را مطرح کرد و گفت: در زیارت وارث بعد از حضرت نام اصحاب ایشان را می آوریم و یاد می کنیم و یا در زیارت نیمه رجب که می گوییم سلام بر آن روح هایی که بر قبر اباعبدالله علیه السلام نزول کردند.
در اینجا نزول منظور حضور قلبی است که در قلب حضرت وارد شدند و فانی در وجودی ایشان و باقی و از شعاعی از وجود حضرت حسین علیه السلام شدند.
بنابر این باید بررسی کنیم که چگونه برای اصحاب چنین اتفاق زیبایی افتاد در حالی که امام حسین علیه السلام شب عاشورا بیعت خود را از همه یاران برداشتند ولی هیچ کدام نه تنها نرفتند بلکه صحبتهای بسیاری هم درباره ماندن کردند.
خانم مافی در ادامه گفت: در دعای عرفه و در قسمت دوم دعا یک جمله تامل بر انگیز این است که: خدایا مرا از آن خزانه غیب و علومت تعلیم ده و مرا صیانت کن از هر بلایی، الهی دلم را به حقایق و علم و معرفت مقربان درگاهت بیفزای ، خدایا مرا در مسیر طریق اهل جذب راهی کن.
در اینجا اهل جذب آنهایی هستند که با یک جذبه الهی در ثانیه ای دین و دنیا و هر چه که دارند را می بازند و مجذوب حق می شوند. چنان سالک و راهی خدا می شوند و وجودش را در او جذب می کند که انسان باید سالهای سال باجان کندن به آن برسد ولی آنها یک شبه به این مقام رسیدند.
آن چیزی که اصحاب حضرت را جذب کرد و مجذوب ایشان شدند به طوری که اعلام کردند با جمله هایی همچون: والله به ما اگر می گفتند دنیا تا قیامت باقی است دست از تو بر نمی داشتیم.
یعنی ما از سر بی بصیرتی نیامدیم و بدون شناخت ولایت نیستیم. در اینجا مساله ولایت و امامت به گونه ای است که انسان را در هیچ شرایطی نمی گذارد متزلزل شود و دینش را بفروشد.
آنها معتقد هستند که اگر فدای امامشان شوند به وسعت اسم اعظم خداوند دست پیدا خواهند کرد.
استاد مافی اشاره کرد و گفت: امام زمانه خود را اصحاب خوب ترسیم کردند ولی مردم آن زمان کاری کردند که در مقابل امام خود ایستادند و عظمت فاجعه زمانی رخ داد که مردم امام زمان خود را کشتند.
اصحاب سیدالشهدا که فانی در حضرت شدند عالم را نیز هدایت می کنند ، به حضرت مجذوب شدند و آنها می دانستند جسم و بدنشان حجابی بین خدایشان است پاره کردند و در عالم و بشریت باقی ماندند .
خانم مافی در پایان ببان کرد: بنابر این آنها امام را شناختند. حال اگر ما بدانیم اسم اعظم خداوند چیست قطعا صحنه کربلا و اصحاب و آن فانی شدن را درک خواهیم کرد.
در واقع اسم اعظم خدا همان اهل بیت علیهاسلام و اسم اعظم تر خود امام حسین علیه السلام هستند که اصحاب حضرت چون حقیقت امام را فهمیدند به خود حیات واقعی دادند و در کربلا کنار حضرت و در رکاب ایشان حضور داشتند.
اصحاب خود شراب طهوری بودند که هم پاک شونده و هم پاک کننده شدند برای جهانیان و بشریت هستند.

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد