امروز چهارشنبه, 12 ارديبهشت 1403 - Wed 05 01 2024

منو

مراسم روز چهارم محرم

hosein4

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، به مناسبت ایام شهادت سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفای ایشان مراسم عزاداری با سخنرانی استاد گرانقدر سرکارخانم مافی و با حضور مدیریت محترم،طلاب و عموم مردم در روز دوشنبه ۳ شهریور برگزار شد.
استاد مافی در ادامه بحث روز گذشته گفت: انسان در سه ضلع مثلث اصلی ترین ضلع می باشد را مطرح کردند و در واقع اگر انسان نبود خداوند جهان را خلق نمی کرد.
در زمان های مختلف انسان وسیله جهالت های مدرنیته را داشتند و حضرت حسین علیه السلام نیز تمام این جهالت را دیدند در زمان ها و در آخر از مدینه خارج شدند و آن اتفاق ها افتاد.
خانم مافی در ادامه گفت: نبی مکرم اسلام به ما آموخته اند که در درون ما چه چیزی است که ما از آن بی خبریم و به ما گفتند در درون شما یک هویتی اصلی است و همان می ماند اما یک سری ابزار کار به ما دادند و ابزار خود بدن که احساس می کنید، نیروهای نباتی، نیروهای حیوانی و... که اینها تمام حیات حیوانی شما است ولی خداوند تمام این ابزارها را به ما داده است ولی تنها برای انسان اینها کافی نیست و شناسنامه اصلی ما آن چیزی است که در درونِ، درون شماست، سِر و روح شماست و باید کند و کاو کنید و کار اصلی درون قلب های شماست.
خانم مافی در ادامه گفت: حضرت امام حسین علیه السلام در هنگام خروج از مکه و بین راه خود خطبه های بسیار آموزنده ای گفتند و در همین خطبه ها و صحبت ها اهداف  و گاهی هدایت کردن افراد در  ایشان کاملا مشخص است.
امام حسین درشبی که از مکه می خواستند حرکت کنند فرموند: هرکسی می خواهد خون قلبش را، وجودش را در راه ما بذل کند و تنش را کند لقاء الهی و فانی فی الله شود با ما حرکت کند.
در اینجا فقط صحبت با اصحاب چند نفره که با حضرت حرکت کردند نیست بلکه برای ما نیز محسوب می شود. ما در حال حاضر غرق بر دنیا مداری شدیم و روزمرگی های زندگی و یا همین علم زدگی و برخی از متون غرق این کلمات ما را دگرگون می کند و عقب می اندازد.
بنابر این آن دعوتی که حضرت کردند و آن هویتی که رسول خدا و دیگر انبیا و بعد از آن وجود امام حسین علیه السلام آن هویت و روح است و آن چیزی است که ما حتما باید بپردازیم و در حقیقت اهداف اولیه و میانی امام و در نهایت اهداف عالیه امام است که باید سعی کنیم به اهداف عالیه و افق بلندی که در جریان کربلا ترسیم کردند حداقل فهم و آگاهی پیدا کنیم.
استاد مافی در ادامه گفت: اشاره های وجود حضرت حسین علیه السلام در زیارت های خاص و مخصوص آمده است را چند مورد بیان کرد و گفت: _زیارت اول و نیمه رجب: السلام علیک یا سفیر الله و بن سفیره تقریبا آغاز می شود و.. بسیار جمله عجیبی است و در قرآن هم در سوره طور چنین آیه ای داریم: آن کتاب مستوری که آنچه که بوده و خواهد بود و هست خازنش در وجود امام حسین علیه السلام است (البته تمام انبیا این صفات را دارند ولی ما در حال حاضر خاصه ایشان برخی اسرار را مطرح می کنیم).
در زندگی حضرت هم این گونه دیده می شد، کتاب مستور کتابی از عوالم خلقت است و کتابی از کتب خلقت است و آنچه که از وجود گذشته و می گذرد و خواهد گذشت با تمام جزئیات و تفسیرش در آن است و این عالم در وجود سیدالشهدا علیه السلام شامل می شود و حقیقت نوری ایشان از همه بالاتر است.
در زیارت نیمه شعبان آمده است: هرگز آن نور خدایی که هرچه سعی کند خاموش کنند،خاموش شدنی نیست و برخی از افراد نتوانستند متوجه بشوند که امام حسین علیه السلام ابدا خاموش نمی شوند و می توان در روز چهارم به آن اشاره کرد که فضل و رحمت امام حسین علیه السلام بسیار زیاد است و حتی دشمنان خود را در آن جای می دهند.

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد