امروز چهارشنبه, 12 ارديبهشت 1403 - Wed 05 01 2024

منو

مراسم روز اول محرم

hosein1

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه: به مناسبت ایام شهادت سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایشان مراسم عزاداری با سخنرانی استاد گرانقدر سرکارخانم مافی و باحضور مدیریت محترم،اساتید،طلاب و عموم مردم در روز جمعه اول محرم به صورت پخش زنده برگزار شد.
استاد مافی در مقدمه ای بیان کرد: نهضت عاشورا اسرار و ناگفته های فراوانی دارد.
دو نکته از ماه محرم که از نظر ظرف زمانی با رمضان شبیه است می توان مطرح کرد: ۱. پیامبراکرم(صلی الله علیه و اله وسلم)فرمودند: نفس های شما در ماه مبارک رمضان تسبیح خداوند محسوب می شود.
امام صادق (علیه السلام) در مورد محرم فرموند: کسی که مهموم و دل نگران است برای ظلمی که به ما شده است نفس او تسبیح و عبادت است.
۲. در پایان ماه مبارک رمضان دعا می کنیم که خدایا این عهد و روزه مرا جز محرومین قرار نده.
در پایان محرم و دعای آن هم همچین دعایی است که خدایا آن زیارت را آخرین زیارت من قرار نده و مرا جز عزادارن قرار بده.
استاد مافی در پایان گفت: بخاطر قلب بودن و مورد توجه بودن آیه آخر سوره یس است.
هر آن چیزی که از عالم بالاتر است، هرنیتی، هرعملی، هرتصوری، هر اتفاقی و هر گفته ای پشت پرده دارد و درحقیقت آن چیزی که در دست خداوند است و می توان کربلا را نیز یکی از آن در هر مکان و هر زمان و هر اتفاق و از افضل ها دانست.کسانی که در روز عاشورا در رکاب امام حسین علیه السلام شهید شدند را شهدای آخر الزمان حضرت می دانند و آنها درجات بالایی دارند و هر کدام جایگاه های مختلفی دارند و در طبقات متفاوت از عالم بالا و از همه افضل تر مقام امام حسین علیه السلام است.

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد