امروز یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403 - Sun 05 05 2024

منو

برگزاری نشست آسیب شناسی تبلیغ دینی

gharaaty

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه،  این واحد با توجه به دغدغه های جامعه و تبلیغ نشستی با عنوان آسیب شناسی تبلیغ دینی را با سخنرانی معاونت فرهنگی حوزه و با حضور مدیریت،اساتید،کادر و طلاب در روز سه شنبه 18 مهر ماه برگزار کرد.

خانم قرائتی در مقدمه ای با توجه به اتفاقات اخیر در فلسطین اشغالی و موفقیت های نیروهای مقاومت این امر را مایه مباهات جامعه اسلامی دانستند و در ادامه تاکید کردند اکنون وظيفه طلاب در امر تبلیغ نه تنها در عرصه اعتقادی بلکه سیاسی و بصیرتی نیز سنگین تر شده است.

طلاب باید در نظر داشته باشند این مسئولیت خطیر از ابتدای تاریخ تاکنون تنها بر عهده انبیاء و امامان نبوده و نخواهد بود و با اشاره به آیه:

وَ لْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أُولئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ (۱۰۴ سوره آل عمران ) امة را شامل تمام آحاد مردم جهت کوشش در امر تبلیغ دانستند که برای این امر باید نکاتی را در نظر داشته باشند.

ایشان خاطر نشان کرد ؛ این دستور الهی قبل از آنکه در بین افراد جامعه به وقوع بپیوندد برای طلاب تکلیفی است که با توجه به رعایت نکاتی لازم الاجرا می گردد. و اگر از این موارد غفلت کنیم حتما جامعه دچار آسیب خواهد شد. چه بسا در برخی از محافل و مجالس می‌بینیم که به دلیل ناآشنایی و عدم رعایت همین موارد به ظاهر ابتدایی چهره مبلغ دین خدشه دار می‌شود.

و فرد مبلغ دچار تضاد در گفتار و رفتار ، ضعف شخصیتی_علمی و اخلاقی می گردد.

استاد در ادامه گفت: یک مبلغ موفق باید در شیوه های تبلیغ تمام جوانب را در نظر گیرد از جمله روش های تبلیغی است که از انواع آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱_مستقیم و چهره به چهره ، ۲_غیر مستقیم که در فیلم ها و انيميشن ها این روش در راس برنامه های دشمن برای نفوذ به اذهان به کار برده می شود. ۳_روش سنتی ۴_ روش نوین که در سال‌های اخیر با استفاده از نرم افزارها و ابزارهای به روز آموزشی مورد اقبال مخاطبین قرار گرفته است.

تبلیغ موثر زمانی به وقوع می‌پیوندد که مبلغ علاوه بر شیوه های تبلیغی جدید و مناسب ،محتوای مناسب بدون التقاط و بدعت و خرافه گویی و تحریف حقایق دینی و آنجه بیان می‌کند طبق آیات قرآن و سنت بطور مستند و مستدل باشد.  

لذا از طلاب خواسته شد علاوه بر توجه به گذراندن واحد های آموزشی در امر تبلیغ را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند و در ارتقا کیفیت آن در بین آحاد جامعه کوشا باشند.

در پایان از سخنرانی استاد سوالاتی مطرح شد که طلاب در همان جلسه پاسخ دادند و به برندگان جوایزی اهدا شد.

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد