امروز یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403 - Sun 05 05 2024

منو

برگزاری مراسم جشن ولادت حضرت محمد صلی الله علیه واله و امام جعفر صادق علیه السلام

javaher02

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه،این واحد به مناسبت هفته وحدت و ولادت باسعادت پیامبر ختمی مرتبط حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه وآله وسلم) و رئیس مکتب شیعه امام جعفر صادق (علیه السلام) مراسم سخنرانی با حضور سرکار خانم جواهری و مولودی خوانی و باحضور مدیریت محترم،اساتید،کادر،فارغ التحصیلان،طلاب و عموم مردم را در روز یکشنبه ۹ مهرماه برگزار کرد.
خانم جواهری در مقدمه ای به دو مولود این ماه اشاره کرد و گفت: بنا به فرموده حضرت علی علیه السلام اینها آیه الکبری هستن، در عالم اجسام و در عالم ارواح. سپس در مورد جریان غدیر و شکل گیری تفرقه از زمان رحلت حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم و بحث سقیفه و اتفاقات سخنانی بیان نمودند.
خانم جواهری در رابطه با وحدت مسلمین گفت: وحدت در جامعه اسلامی مشابه روح در بدن است که با از بین رفتن وحدت،اعضای جامعه اسلامی متلاشی می شوند و به آیات قرآن نظیر آیه اعتصام،آیه اخوت و آیه عدم تنازع استناد شد و این که ۵۱ دستور اخلاقی و اجتماعی نظیر امر به نماز جمعه و جماعت، سلام دادن، مصافحه، مشورت، صله ارحام و.... که همه این دستورات در راستای ایجاد الفت و محبت و وحدت در بین مسلمانان وضع شده است آمده.
استاد جواهری در ادامه بیان کرد :حضرت علی علیه السلام شاگردان زیادی داشتند که اعتقاد به امامت و شیعه بودن را تعلیم می دادند. اما شیوه لعن طعن برخلاف را برآنها روا نمی دانستند و خود ایشان هم در دوران حکومت خلفا از مشورت دادن به آنها ابایی نداشتند. حتی در امر دادگستری در بین مردم کمک می‌کردند و چندبار هنگام خروج خلیفه از مدینه جانشینی او را بر عهده می گرفتند.
امام علی علیه السلام تاکید داشتند که در سایه وحدت است که تعالیم شیعه از سوی فرق دیگر شنیده می شود و متوجه می‌شوند قرآن ما و اهل تسنن یکی است و همچنین شیعیان نیز متوجه احترام گذاشتن اهل سنت به اهل بیت علیه السلام می شوند.
استاد در پایان با تاکید گفت: تفرقه، برای ما داعش را ساخت و صهیونیسم هم ثمره تفرقه است که به گفته بنیان گذار انقلاب اگر همه مسلمین جهان متحد شوند و هرکدام یک سطل آب بریزند اسرائیل را آب می برد.
در پایان از صحبت های خانم جواهری چند سوال مطرح گردید که در مجلس حضار پاسخ دادند و هدیه های خود را دریافت کردند.

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد