امروز سه شنبه, 11 ارديبهشت 1403 - Mon 04 29 2024

منو

انتخاب اصلح زمینه ساز حکومت مهدوی

zahery1

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، مراسمی با موضوع انتخاب اصلح زمینه ساز حکومت مهدوی با سخنرانی استاد حوزه سرکار خانم دکتر ظهیری معاونت محترم حوزه های علمیه و باحضور مدیریت محترم، اساتید، مدیران حوزه ها و طلاب گرانقدر در رو چهارشنبه 30 بهمن برگزار شد.
استاد ظهیری در ابتدا گفت: هفته ای که در آن قرار گرفتیم هفته ای بود که میلاد پربرکت زهرای مرضیه(سلام الله علیها) را داشتیم و این روز رو به همه تبریک و تهنیت عرض می کنم و یاد و خاطره شهدا و امام شهیدان، شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانشون را گرامی می دارم.
استاد در مقدمه بیان کرد: 1. خداوند تبارک و تعالی سرنوشت اقوام را به دست خودشان داد و زمینه صالح؛ فساد رو به دست خود اقوام قرار داد در این بین نوعی انزار هم داریم اما خداوند نمی گوید که من برای شما بلایا را می فرستم. بلکه می فرماید آن چیزی که خودت به دست می آوری (یعنی انسان سرنوشت ساز است).
2. رمز موفقیت انسان ها تغییر به سوی بهترین ها است؛ لذا اگر می خواهیم تحولات درونی ما اثر گذار بیرونی باشد. نیاز به این داریم که مطیع امر خدا و رسول باشیم. ملتی که سلیمانی ها را پرورانده و هشت سال دفاع مقدس را داشته  و در مقابل ابر قدرت ها قد علم کرده باید راه های نفوذ را ببندد.
خانم ظهیری گفت: گاهی انسان دچار پراکندگی می شود ولی نباید از مسیر جدا شود بلکه در این راه باید استوار بماند و برای استوار ماندن باید در خط مستقیم ولایت باشد. قدمی که استوار باشد و تصمیم امر مولا باشد و بدانیم که همه علل مشهود نیستند. برخی نمی دانند مصلحت نظام یعنی چه!! همان طور که در جنگ خندق نداشتند.سخت باوران، آنهایی که دل بیمار داشتن معترض شدند و در قبال آن آیه ای نازل شد: فتح قدرت های بزرگ رخ می دهد.
 اصل بعدی برای ثبات در قدم؛ ایمان به وعده های الهی است که خداوند داده است و شرط آن این است که زمینه ساز باشید.
یکی از عناصر ما نیروی انسانی موحد، دلداده، ولایت مدار، ثابت قدم و صالحه است پس محبت به تنهایی کافی نیست. بصیرت داشته باشیم و بدانیم که بصیرت داشتن یعنی در بزنگاه ها بودن، باید در بزنگاه ها ماند و در لحظات سخت انسان بصیر، آگاه، ثابت قدم، ولی شناس و صبور بود.
استاد ظهیری در رابطه با بحث انتخابات گفت: طلبه یعنی خواص یعنی کسی که علی انفسهم بصیره است و قدرت نفوذ در جامعه را دارد. شما کارتان پیام رسانی است و در این ایام انتخابات شما باید فعال مجازی و حقیقی باشید و خسته راه نشوید. اسوه باشید و ایوه شناس و اسطوره نباشید.
شهید سلیمانی در بین ما نیست اما سبک سلیمانی زیستن آزاده بودن، جهانی اندیشیدن و در راه اسلام جان فشانی کردن، عدم تعلق به دنیا، مقام و تقویت جبهه مقاومت و هسته مجازی سبک شهید سلیمانی است.
ایشان افزودند: چشمهای آگاه و بصیرانه در جامعه باید مواظب باشند زیرا نسل بعدی چشم به ما دوخته اند چطور این 40 سال انقلاب را نگه داشتیم و این شجره طیبه به دست خلف صالحش مقام معظم رهبری(مدظله) سپرده شد. ایشان 48 سال داشتند که رهبر مملکت شدند. انقلاب جوان شد،نیرو گرفت، فکر و اندیشه نو که استمرار و حرکت او عظیم بود.
خداوند در قبال امتحانات که سخت ترین امتحان او صبر و ماندن در راه است اجر می دهد، نمی گوید بهشت می دهم بلکه می گوید عِند یعنی منظور خواص است را می دهم.
خداوند به من و شما قدرت انتخاب و اراده داده که با چه شاخص هایی گوش به دهان مبارک ولی باشیم و این حریم را حفظ کنیم که این وعده الهی محقق و فراگیر می شود.
استاد ظهیری در پایان گفت: آیت الله جوادی آملی می فرمودند : ایران، جمکران یا تا قم فکر نکنید ما امام و امت داریم. البته به ایرانی بودن خود مفتخر هستیم و این پرچم مزین شده به نام الله بهای خون شهدا و به عنوان میراث و یک سند با ارزش سپرده شده و 8 سال جنگیدیم تا یک وجب از خاک ایران را ندهیم. ایران، ملت، گویش، فرهنگِ خودمان را دوست داریم ولی محصور به جغرافیای خودمان نمی اندیشیم. این وعده خداست و این که سهم من چقدر است که در این وعده وظیفه ما درست انتخاب کردن و درست انگشت زدن است، حال آن آقای نماینده خودش را نبازد و درست عمل کند و بصیر و آگاه باشد و سازش کار نباشد و از این ملت و حریم دفاع کند وظیفه اوست و ما امروز آمره ایم بگوییم ما می خواهیم دعوت حداکثری کنیم و درخواست حضور داریم ودوباره تجدید عهد نماییم.
عزیزانم دعا فراموش نشود و یکدیگر را آگاه سازید اما محدود نکنید و بگذارید حق انتخاب و قدرت انتخاب گری داشته باشند و به همه بگویید ما به وظیفه خودمان عمل می کنیم.

zahery2

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد