امروز یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403 - Sun 05 19 2024

منو

برگزاری نشست تبیین الگوی بانوان محجبه در تربیت نسل تمدن ساز

nahavande

 واحد فرهنگی با همکاری کانون دانش آموختگان مدرسه با محوریت مادر_یاور روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه اقدام به برگزاری نشست با موضوع " تبیین الگوی بانوان محجبه در تربیت نسل تمدن ساز" نمود.ند

سخنران جلسه سرکار خانم زهرا نهاوندی دکتری فقه و حقوق از دانشگاه امام صادق علیه السلام میهمان این نشست بود.

خانم دکتر ابتدا بیوگرافی خود را این گونه تشریح نمود:

سال ۱۳۶۵ متولد شدم و سال ۸۳ پس از ورود به دانشگاه امام صادق علیه السلام با توجه به مخالفت‌ها از طرف این مرکز علمی مبنی بر ازدواج و فرزند آوری در طول دوران تحصیل؛ دو سال بعد ازدواج کردم و با همه موانع در طول دوران تحصیلم فرزند اولم به دنیا آمد. پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد سال ۹۵ فرزند دومم متولد شد و در این میان توانستم تدریس بصورت پاره وقت را در دانشگاه آغاز نمایم . در دوران تحصیل دروس دکتری و دفاعیه، فرزند سوم و چهارمم متولد شدند. در حال حاضر مسئول هیات آئین حسینی می باشم و مجموعه دختران بهشتی را زیر نظر دارم.

خانم نهاوندی به طلاب جوان این نکته را مورد تاکید قرار داد که در فعالیت اجتماعی شما ، داشتن مسئولیت سنگین ایده آل گرایی نیست . به ترتیب همسرداری، فرزند پروری و سپس ادامه تحصیل باید مورد توجه قرار گیرد. ایشان در پاسخ به پرسش یکی از طلاب که چرا مردان از ادامه تحصیل همسران خود نگرانند افزود: ترس آقایان از این امر به خاطر بهم ریختن بنیاد خانواده است و این از عدم مدیریت درست خانم حاصل می گردد. خانم دکتر با اشاره به توصیه های حاج آقا مجتبی تهرانی یکی از وظایف پدر و مادر را در اقبال فرزند خود، فراهم کردن محیط سالم دانست . که این امر حاصل نمی‌شود مگر با اصلاح سبک زندگی در خانواده ها . ایشان افزود مدل زندگی اینستاگرامی مادران عصر حاضر را به عنوان آفتی دانست که گریبان خانواده ها اخص خانواده های مذهبی و محجبه ها را گرفته و از همه نظر سعی در تغییر کارکرد یک زن مسلمان شیعه دارد.

مادری که هر روز با تغییر چادر ، روسری، عبا... در فکر تغییر در سبک زندگی نه تنها خود؛ بلکه دیگر مادران است و نقش مادر را به عنوان فردی از خود گذشته کمرنگ نشان می‌دهد و به عنوان خود محور بر اذهان نمایان می‌کند مسلما اثر سوء بر یک جامعه انسانی خواهد گذاشت. خانم دکتر در پایان بر لزوم حضور بانوان طلبه محجبه در جامعه با قبول مسئولیت پذیری درست در خانواده تاکید نمود و بیان کرد مساله حجاب بانوان در محل تحصیل و کار به هیچ عنوان بازدارنده نمی‌باشد و با توجه به بیانات حضرت آقا مادران محجبه جامعه ما باید خود را برای ساختن نسلی که سرآغاز تمدن اسلامی است قوی نمایند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد