امروز جمعه, 14 ارديبهشت 1403 - Fri 05 03 2024

منو

برگزاری جلسه نهم دوره تفسیر قرآن کریم

tobeh sura

به گزارش معاونت فرهنگی ، آخرین جلسه دوره آموزشی تفسیر قرآن کریم(ترم اول) روز شنبه 30 آذر از ساعت 12- 11 با سخنرانی استاد گرانقدر سرکار خانم جواهری و با حضور اساتید گرامی و طلاب عزیز برگزارشد.

استاد جواهری در تفسیر آیه 51 سوره توبه بیان داشت آیه در مورد صحبت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) با منافقان است که چند استفاده از این آیه برده می شود: 1.بالاترین درجه توحید حرکت در مدار قانون الهی و سپردن سرنوشت به دست خدای حکیم است.2. شرط ایمان توکل بر خدا است. 3.ما مأمور تکلیف هستیم نه ضامن نتیجه 4. جهاد می کنیم ولی مقدرات به دست خداوند است.

در آیه 52 سوره توبه اینگونه بیان می شود که : باید دیدگاه خودمان را برای دوست و دشمن تبیین کنیم. لذا می فرماید: هوالمحسنین یعنی چه شهادت چه پیروزی هر دو حسن است و مومن به هدف و نتیجه کار خود یقین دارد.

استاد جواهری در تفسیر آیه 53 گفت: از فاسقین عملی پذیرفته نمی شود و شرط قبولی اعمال تقوا و پاکدلی است و مسائل اجتماعی، عبادی و اخلاقی با هم پیوند دارند. خداوند متعال در آیه 54 سوره توبه می فرماید: علت نپذیرفتن اعمال منافقان این است که : با کفر ،کسالت، کراهت اعمال خیر پذیرفته نیست.

خانم جواهری در پایان و آیه 55 سوره توبه اشاره کرد : چه بسیار نعمت هایی که در باطن نقمت است و باید به عاقبت امور توجه کنید نه به جلوه های آن و بدانیم جان منافقان ارزش گرفتن ندارد ، خود خارج می شود.

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد