امروز جمعه, 14 ارديبهشت 1403 - Thu 05 02 2024

منو

دیدار از بیت رهبر انقلاب

bayt1

به گزارش واحد فرهنگی مدرسه، روز چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه مصادف با گرامیداشت ایام الله ۲۲ بهمن در برنامه اردوی زیارتی مشهد مقدس از بیت رهبر انقلاب در این شهر دیدار به عمل آمد. این بازدید با حضور مدیریت، اساتید، معاونین و طلاب این مدرسه صورت گرفت.

رهبر انقلاب از حدود ۱۱ سال پیش از پیروزی انقلاب اسلامی( سال ۴۷ الی ۵۸ )در این مکان به همراه خانواده خود زندگی می‌کرد. محلی که در سال‌های پر از التهاب پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ، حوادث بسیار و تصمیمات مهمی در آن رقم خورد. دهه اخر حکومت پهلوی این خانه به نقطه عطفی جهت برنامه ریزی های مهم سیاسی و اعمال تصمیمات جدی بر علیه رژیم شاهنشاهی مبدل گردید. لذا در خاطرات رهبر انقلاب از آن به عنوان خانه انقلاب یاد می‌شود. حضور و ارتباط شهیدان بهشتي، مطهری، کامیاب، اندرزگو، حنیف نژاد. جمعی از طلاب و روحانیون با رهبر انقلاب خود گواهی است از فعالیت‌های موثر سیاسی_انقلابی در این خانه می باشد.

این خانه شامل دو بخش اندرونی و بیرونی است که بخش بیرونی آن را اتاق کتابخانه، اتاق جلسات، اتاق عبادت تشکیل می‌دهد. سرانجام با پیروزی انقلاب اسلامی سال ۵۸ ایشان و خانواده به فرمان حضرت امام )ره) به عنوان عضو شورای انقلاب اسلامی به تهران منتقل می شود و کل اسباب به همراه خانواده شامل یک وانت اسباب ضروری منزل و یک وانت کتاب می‌شود. آنچه در مورد خانه انقلاب حائز اهمیت است وجود اسناد و مدارکی است که نشان از حضور رهبر معظم انقلاب در این خانه با توجه به ساختار قدیمی آن دارد. در حال حاضر این بیت بازسازی و مرمت شده است. و بزودی مورد استفاده عموم قرار خواهد گرفت.

bayt2

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد