امروز چهارشنبه, 19 ارديبهشت 1403 - Wed 05 08 2024

منو

جلسه چهارم اخلاق زی طلبگی

akhlagh2

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، چهارمین جلسه از اخلاق زی طلبگی در روز ۲۶ آبان باسخنرانی سرکار خانم کربلائی به صورت آفلاین برگزار شد.
خانم کربلائی در بحث طهارت ظاهری و حفظ آن گفت که لازم است ادب را رعایت کنیم.
حال قبل ازآنکه وارد طهارت بدن شویم اشاره ای به روایت کرد و گفت: هرکسی معصیتی را ترک بکند برای رضایت خداوند او را راضی می کند. در واقع یک پاداش بزرگی داریم اگر طهارت قدم برداریم و یک دستور کلی نیز داریم ترک محرمات و انجام واجبات و برای حفظ طهارت ظاهر باید اینان را انجام دهیم و هیچ عبادتی ما را در مسیر حرکت اخلاقی و کاربردی و بنیادی تر نیست.
لذا یکی از طهارت های بدن، غسل و تیمم است که بدن را از حالت آلودگی به پاکی ها می آورد و موجب تعادل بدن و ادب بدن می شود.
خانم کربلائی در ادامه گفت: برای تهذیب نفس به این علت به طهارت ظاهر بدن و برای تعادل بدن آمده ایم و  به این نقطه اشاره می کنیم که این امور ظاهری دچار افراط و تفریط می شود.
استاد کربلائی در ادامه اشاره کرد گفت: به این علت بیشتر تمرکز داریم چون باید از این مرحله به درستی عبور کنیم قطعا نمی توانیم به مراحل بعدی برسیم.
بنابراین اگر همه افراط و تفریط ها را رد کنیم به تعادل ظاهر پیش بیاییم آن پلیدی ها رفع می شود. برای طهارت ظاهر بدن مواظب باشیم . در عالم شهود که این عالم صاحب شعور است و درک دارد و تاثیر می پذیرد .
استاد کربلائی در پایان گفت: ما در عالم غیر انسان ها یک چشمان ناظر هستند و روی ما تاثیر می گذارند و اینها ما را از طهارت ظاهر هم دور می کند. بنابراین بسیار مراقب رفتار و نکات بسیار کوچک باشیم و به راحتی از آنها عبور نکنیم.

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد