امروز جمعه, 14 ارديبهشت 1403 - Fri 05 03 2024

منو

اخلاق طلبگی

karbalae1

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب کبری سلام الله علیها نشستی با موضوع اخلاق طلبگی با سخنرانی استاد حوزه و دانشگاه سرکار خانم کربلایی و با حضور مدیریت محترم، اساتید گرانقدر و طلاب عزیز در روز یکشنبه 17 آذر برگزار شد.

 

خانم کربلایی در مقدمه ای بیان کرد که هر فردی که قصد رشد کردن دارد باید خود سازی داشته باشد.

حضرت آقا مدظله العالی به شدت به دنبال انسان سازی هستند و می فرمایند چند نفر می باشند و چه فعالیتی انجام می دهند و خروجی حوزه چیست؟ اگر بحث انسان سازی نیست پس در چه قالبی تعریف شود.

امام خامنه ای(مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند : کار فرهنگی کنید و در وسط میدان آتش به اختیار باشید و در فضای 40 ساله دوم انقلاب به معنای حقیقی به بار بنشینید.

استاد در ادامه گفت: اگر انسان ساخته شود یعنی ورودی ما انسانی باشد با تمناهایی که ورودی با خروجی ما برابر باشد مغموم است و اگر خروجی بدتر از ورودی باشد که متاستفانه بدتر است و اگر مساوی باشد که تساوی است.

در واقع اسلام و بستر توحیدی انسان سازی است و به نوعی کارخانه انسان سازی می باشد.زمانی به اوج خودسازی می رسیم که اطرافیان ما نیز به این درجه برسند.

استاد در پایان اشاره کرد : علامه حسن زاده آملی می فرمایند : من 40 سال زحمت کشیدم که منم از تن فارغ شود.شهدای ما از بستر های فرهنگی به مقام شهادت رسیدند. بنابراین اگر می خواهیم به مقامات بالا برسیم اول باید خوب خودمان را بشناسیم و بعد با خود سازی به درجات عالی برسیم ان شاالله.

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد