امروز دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403 - Mon 05 06 2024

منو

برگزاری مراسم عزاداری روز 28 صفر

mahery

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، همزمان با فرا رسیدن رحلت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) ، شهادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) و شهادت امام رضا (علیه السلام) مراسمی با سخنرانی استاد گرامی سرکار خانم ماهری و با حضور مدیریت محترم سرکار خانم دیانتی اساتید و طلاب عزیز در روز شنبه  4 آبان برگزار شد.

استاد ماهری ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت بیان داشت که حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) چند ویژگی را در مورد کسی که می خواهد پیش من عزیز باشد بیان کرد: من شما را خبری می دهم از یک برادردینی که از عظیم ترین و بزرگوارترین مردم نزد من است.

1. کسی که دنیا در نظر او کوچک است و یکی از مصادیق و مهم ترین آن این است که خارج از تسلط بطن و شکم است. علاقه و اشتهایی نشان نمی دهد نسبت به آن چه ندارد ودنبال او نیست وزمانی به مال و نعمتی رسید در آن زیاده روی نمی کند.

2. از شهوت های دنیوی خارج نمی کند او را از عقیده ای که دارد و عقل او مغلوب نمی شود.

3. کسانی که جاهل هستند واو را به نوعی وسوسه می کنند دوری می کند.اینان دست خود را دراز نمی کند مگر این که مطمئن باشند آن یک منفعت برای دنیا و آخرتشان دارد .آنها کسانی هستند که عصبانیت شدید در دل آنها راه ندارد ودغدغه وناراحتی آنها برای دینشان است. زمانی که در جمع علما قرار می گیرند شنونده هستند و زمانی که غلبه کردند به کلام دیگر سکوت نمی کند و هر زمانی که صحبت کند همه سخنوران نسبت به حرف او جذب می شوند.آنها کسانی هستند که در هیچ دعوایی مشارکت نمی کنند و داخل جدال نمی شوند و حجت و دلیلی اقامه نمی کنند مگر اینکه قاضی ببینند.و آنچه که می گویند به آن عمل می کنند و حتی آن چیزهایی که نگفته اند هم به آن عمل می کنند از باب تفضلی که نسبت به دیگران دارند.آنها کسانی هستند که از برادران خود هیچ گاه غافل نمی شوند و چیزی را به خود اختصاص نمی دهند و هر چیزی را برای خود بخواهد برای دیگران هم طلب می کند. ملامت هم نمی کند کسی را که مثل امری که شاید عذری پیش آمده است. یعنی احتمال اینکه حتی عذری داشته باشد کسی را قبول می کند.و اگر بین دو مساله بماند و نگاه کند کدام با هوای نفس و کدام عقلانی است و آن که عقلانی است و از هوای نفس دوراست را انجام می دهد.

استاد ماهری در پایان آیاتی که اجر مزد رسالت پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله و سلم) آمده را بیان کرد: 1.آیه 90 سوره انعام

2.آیه 104 سوره یوسف.

3. آیه 57 سوره فرقان

4.آیه 47 سوره سبع

5. آیه 86 ص 6. آیه 23 شورا که اشاره به این موضوع دارد که من از شما مزدی در مورد رسالت نمی خواهم مگر اینکه تمامی آنها مودتی برای نزدیکانم برای خداوند است و تمامی اینان به نفع خود ما می باشد.

انشالله که همه ما مزد رسالت پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) آشنا و عامل باشیم.

در آخر مراسم سرکار خانم طباطبایی به عزاداری ومداحی پرداختند.

 baghy

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد