امروز دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403 - Mon 04 29 2024

منو

برگزاری جلسه دوم دوره جریان شناسی سیاسی

moslehe2

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، دومین جلسه  توانمند سازی با عنوان "جریان شناسی سیاسی" با سخنرانی استاد حوزه و دانشگاه سرکار خانم مصلحی در روز سه شنبه 16مهر با حضور مدیریت محترم و اساتید و طلاب برگزار شد.

استاد صحبت خود را بر اساس آموزه های قرآنی و نهج البلاغه شروع کرد و گفت: هنگامی که ما آموزش های کافی را از قرآن گرفته باشیم می توانیم دشمن را بسیار خوب بشناسیم. واژه تنش زدایی در انقلاب محکوم است به ایجاد تشنج که ما باید این تنش را از بین ببریم و تنش زدایی کنیم.

یکی از اعتقادات ما که در قرآن کریم هم آمده موضوع تولی و تبری است. تبری از مسائل شخصی تا سیاسی ما را در بر می گیرد که باید به آن دقت کافی داشته باشیم. فلسفه تولی و تبری دو مورد است :

1) تکامل معنوی

2) انسجام اجتماعی. خداوند در قرآن کریم آیه 118 سوره آل عمران می فرمایند : یا ایها الذین آمنو لا تتخذوا بطانه و...

کسانی که ایمان آورده اید کفار را دوست خود نگیرید آنها به دنبال این هستند که شما را تخریب کنند و بدانید بیشتر بغضشان در دلهایشان است.ای اهل ایمان دشمنان را از خود ندانید که به واسطه نزدیکی اسرار شما را بدانند . اینان از شما پایین تر هستند.

استاد مصلحی در ادامه اشاره به کلمه ((ودع )) کرد و گفت : آنها بسیار دوست دارند که شما کافر شوید و غفلت کنید و بدانید کفر بیشتر از زبانشان صادر می شود و به ایمان شما کفر می ورزند

من دونکم لایالونکم این کلمه شامل دشمنان داخلی هم می شود و خدا تاکید دارد که من قطعا آیات را برای شما گفتم.

باید بدانیم که ایمان نجات بخش نیست بلکه عقل و ایمان کنار هم انسان را از گمراهی نجات می دهد و در همه ابعاد

سیاسی. فرهنگی. اقتصادی. به طاغوت کفر بورزید.

استاد صحبت خود با سخنی از شهید آوینی به پایان رساند و گفت: ما غرب جغرافیایی نداریم. ما غرب اعتقادی و شرق (توحیدی) اعتقادی داریم.

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد