امروز پنج شنبه, 09 فروردين 1403 - Thu 03 28 2024

منو

همایش تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه ای مدظله العالی

tabin1

به گزارش معاونت پژوهش مدرسه، در روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۳ مدیریت، همکاران واحد پژوهش به همراه جمعی از اساتید و طلاب در تالار شیخ صدوق جهت همایش تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه ای مدظله العالی حضور پیدا کردند. برنامه های همایش به شرح زیر بود:
۱. پخش دعای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
۲. قرائت قرآن؛
۳. پخش سرود ملی ایران؛
۴. پخش کلیپ رهبری با موضوع جهاد تبیین و سفارش رهبر به وارد شدن جوانان در میدان و تجهیز کردن خودشان.
۵. مولودی خوانی و تبریک ماه رجب و ولادت امام باقر علیه السلام.
۶. سخنرانی حاج آقا کبیریان مدیریت حوزه علمیه خواهران: ایشان ضمن تبریک ماه رجب و دهه فجر و  تشکر از از حضور خواهران و برادران پژوهشگر و قاری و مداح عزیز و مجری توانمند و خواهران و برادرانی که در برگزاری مجلس سهیم بودند مخصوصا از تولیت آستان حضرت عبدالعظیم ع ، به اهمیت موضوع اشاره کردند و به بحث دفاع از زمان خلقت انسان پرداختند و فرمودند جبهه حق و باطل که روبروی هم قرار گرفتند قابله هم شروع شد و تا حق و باطل وجود داشته باشد مقابله هم وجود دارد. ایشان اذعان داشتند دفاع یک امر فطری است و نیاز به توصیه ندارد. در آیات قرآن هم به آن توصیه شده است. در سوره حج (ان الله یدافع...) خداوند خودشان را مدافع معرفی کرده اند . چون خداوند از باطل و خیانت متنفرند از کسانی که مقابلش می ایستند پشتیبانی میکند. خداوند به کسانی که مورد ظلم واقع شدند اجازه دفاع می دهد و آنها را حمایت می کند. صحبت های ایشان ادامه داشت و در اخر  اشاره کردند طبق فرمایش مقام معظم رهبری جنگ الان به صورت پروپاگاندا است و دفاع آن جهاد تبیین است. و در ادامه با  دعای ورود  تک تک ما به جهاد تبیین و تشکر از همکارانشان و وزارت دفاع سخن خود را به پایان رساندند.
۷. پخش کلیپ ولادت امام باقر ع و مجری اعلام کردند ۴ مقاله در رابطه با همایش ارائه می شود و سپس از سردار شیرازی دعوت به عمل آوردند.
۸. سخنرانی سردار شیرازی جانشین سازمان عقیدتی - سیاسی وزارت دفاع: ابتدا تشکر کردند از دست اندرکاران همایش و سپس تبریک ماه رجب را گفتند و در ادامه فرمودند: در این همایش می خواهیم اندیشه کسی را مرور کنیم که در وهله اول باید بدانیم امام جامعه امروز ما از نظر علمی (علوم جدید، رجال، ادبیات، شعر و شاعری، فقه، نظامی، فلسفه، کتابخوانی و علوم متعدد) سرآمد است.
همه دانشمندان علوم مختلف تا برسیم به فرماندهان نظامی در مقابل رهبر معظم چند می آورند. به طور مثال امیر ایرانی می گفتند در علوم دریا خودم را برجسته می دانستم بنا بود زیردریایی ما در دریای سرخ و اقیانوس های متعدد وارد شود، مقایسه قدرت دریایی ایران را به نمایش بگذاریم و بگوییم منحصر به دریای عمان و خلیج فارس نیستیم خدمت رهبر رسیدم گفتم مسیر این است ایشان گفتند از مسیر دیگری باید بروید و ایشان مسیر را تبیین کردند وقتی مسیر ایشان را بررسی کردیم دیدیم مسیر  ایشان درست است. سردار همچنین مثالهای دیگر بیان کردند و فرمودند آمریکا و اسرائیل می دانند که ایران هر حرفی می زنند می دانند دقیق است و در زمان حاج قاسم ایران را سه به صفر در برد می دیدند و مانع خود را کشتند. رهبر در مورد انها فرمودند برنامه ریزی درست است ولی محاسبه غلط است چون غرب نمیفهمد قدرت خدا یعنی چه؟ کمک خداوند یعنی چه؟ در در مکتب دفاعی ما ظلم ممنوع است چون شعبه‌ای از مکتب ناب محمدی (صل الله علیه وآله) است.
در آخر فرمودند اگر دنیا رهبر ما را داشت هزاران کن کتاب راجع به زندگی ایشان می نوشتند چند کتاب درباره ایشان ما داریم؟
۹. در آخر از پژوهشگران مقاله دعوت به عمل آمد تا مقالات خود را ارائه دهند و سرکار خانم دکترها قوی و دکتر پورحمزه و جناب آقای دکتر علیزاده مقالات را ارزیابی و نمره دهند.
بعد از برنامه اساتید و طلاب به زیارت و سر مزار حاج خانم لواسانی مشرف شدند.

tabin2

tabin3

tabin4

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد