امروز شنبه, 01 ارديبهشت 1403 - Sat 04 20 2024

منو

جلسه اول تدبر صحیفه سجادیه

sajad2

به گزارش معاونت پژوهش مدرسه، اولین جلسه پژوهشی تدبر و بازخوانی صحیفه سجادیه با حضور اساتید و طلاب این مدرسه در روز سه شنبه 7 مرداد ساعت11:30، توسط استاد حوزه سرکار خانم ناطقیان دعای اول و توضیحات استاد حوزه و دانشگاه سرکار خانم باقری در اسکای روم برگزار شد.

در این جلسه بیان شد: دعا با حمد شروع می شود پس حامد بودن به عنوان سبک زندگی است. وقتی انسان به مقام حمد رسید به رضایت هم می رسد. در این فرازها تعریف حمد نیامده است بلکه آثار و گونه شناسی حمد بیان شده است و گونه شناسی مفهوم را بیان می کند. به این دلیل که برخی از کلمات خیلی گسترده اند و از ابعاد و آثار و مؤلفه ها و ویژگی ها شناخته می شوند.

باید شناخت اولیه باشد که انسان به حمد الهی برسد.

خداوند چون مالک همه چیز است انسان را بر همه مخلوقاتش برتری بخشیده است. (ویروس کرونا هرچه هست مطیع بشر است). اعضایی که خداوند در وجود ما قرار داده موجب قبض و بسط ما می شوند.

در انتهای فرازها به آثار حمد اشاره دارد؛ حمد بر شناخت خداوند آثاری دارد: برزخ و قیامت را دارای آبادی و نورانیت می کند و درجاتی را در قیامت حاصل می کند. و حق الهی این است که خدا را خالصانه عبادت و اطاعت کنیم. اینکه حمد باعث می شود حق خداوند را ادا کنیم. همه حمدهایی که صورت می گیرد اختصاص به خداوند دارد.

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد