امروز جمعه, 10 فروردين 1403 - Fri 03 29 2024

منو

جلسه پنجم اخلاق زی طلبگی

akhlagh1

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، پنجمین جلسه از اخلاق زی طلبگی در روز ۳ آذر باسخنرانی سرکار خانم کربلائی به صورت آفلاین برگزار شد.
استاد کربلائی بیان کرد : در مورد تهذیب نفس و ضرورت آن به اینجا رسیدیم که باید تلاش کنیم که بدنمان پاک کنیم از هوا و هوس ها و از تمام آلودگی ها از ظاهر تا باطنمان را که کمک کنیم پاک شود و مسیر قربت الی الله را طی کنیم.
یکی از بحث هایی که استاد تاکید کرد تعادل در قوا بود که باعث می شد که تعادل در ما ایجاد کند.
خانم کربلائی در ادامه گفت: اگر قوای ما پاک نشود و از آن آلودگی ها فاصله نگیریم . شاید دریافت کنیم برخی امور را ولی یا دیر و یا به خوبی نخواهیم گرفت.
بنابر این اگر قوای بیرونی خود را تطهیر نکردیم آن وقت قوای درونی نیز تاثیر ناپاکی می افتد پس باید از احکام شرعی پیروی کنیم بدون افراط و تفریط قطعا به نتیجه خواهیم رسید.
اگر ما اجتناب از حدود الهی کنیم برای ما امور منهیات است و باید توقف کنیم و اگر صورت نگیرد این حالت در ظاهر و باطن انجام نمی شود و نفس رفته رفته سرکش می شود و اگر محدوده و حدود پاکی را رعایت و مراقبت کرد آن وقت خلق و خوی انسان به حالت ملکه تسلیم در خواهد آمد و اراده حق بر او وارد می شود و جز حق نمی خواهد و کسی که حق را بخواهد در آن تجلی پیدا می کند.
استاد کربلائی گفت: انجام دادن دستورات شرعی بر ما قطعا بخشی از آن ورود اسراری است و دلالت بر این می کند که دل را جلا می دهد و آگاه می کند. بنابراین هر مرتبه تشریع در خصوص انسان و بروز و ظهور او را در پی خواهد داشت.
خانم کربلائی در پایان گفت: اگر احکام را رعایت کنیم تازه اجازه ورود به ما می دهند در باقی مسائل نیز همچنین یعنی اگر تولی و تبری نیز که جز فروع دین است و تبعیت از ولایت است و برائت از دشمنان بر ما واجب است، یعنی اگر می خواهیم پاک باشیم و دایره رحمت آقا امیر المومنین علیه السلام قرار گیریم و تهذیب کنیم وجودمان را از غیریات باید به اهل بیت علیه السلام نگاه کنیم و اگر ما تمام ظواهر را رعایت کنیم قلب نیز تسلیم خواهد شد و ورود به تمام برکات و آداب بر ما حاصل خواهد شد و خدا را ناظر تمام خواهیم دید و غیر شریعت رفتن امکان ندارد و رشدی  برای حرکت مسیر روح ان شاءالله می شود.

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد