امروز یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403 - Sat 05 04 2024

منو

فلسطین مظلوم در آیینه ی تاریخ

moslehe7

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، این واحد با توجه به اتفاقات اخیر فلسطین نشست سیاسی با سخنرانی استاد گرانقدر سرکارخانم دکتر مصلحی و با حضور مدیریت محترم، اساتید،کادر، طلاب در روز سه شنبه 25 مهرماه برگزار کرد.

استاد مصلحی در مقدمه ای اشاره به آیه ۸۲ مائده به معرفی قوم یهود و ویژگی آنها که به عنوان شدید ترین دشمنان برای مؤمنان به حساب می آیند اشاره داشت و در ادامه به بیان تاریخچه ای از فلسطین پرداخت.

حدود ۸۰ سال پیش برای دنیای استکبار به محوریت انگلیس بسیار آزار دهنده بود با امپراتوری عثمانی که مسلمان بود، همسایه باشد.

لذا بعد از جنگ جهانی اول متفقین توانستند بخشی از عثمانی را اشغال کنند.

درجای دیگر از شریف حسین خواستند بر علیه عثمانی اول قیام کرده و تمام مناطق عربستان را از آن خود نماید بعد از جنگ جهانی دوم دیگر نامی از امپراتوری عثمانی باقی نماند و تمامی بخش‌های تحت کنترل تجزیه شد. و فلسطین به دست انگلیس افتاد.

اما چرا عثمانی اهمیت داشت؟ چرا همه به دنبال خاورمیانه جدید هستند؟خانم مصلحی در ادامه بیان داشت:

به چند دلیل:  ۱_وجود آبراه های مهم (اروپا شبه جزیره است آبراه برایش مهم است) ۲_معادن ۳_منشا ادیان ابراهیمی

بعد جنگ جهانی دوم نظم بین الملل جدید شکل گرفت ؛ یعنی تقسیم جهان بر اساس قدرت و هرکس قدرت دارد بازیگر بین المللی است. در نظم جدید دنیا تقسیم شد بین امریکا، انگلیس، فرانسه، اسرائیل

دکتر مصلحی گفت: در فلسطین وزیر خارجه وقت انگلیس قول داد ما یک خانه امن به یهودیان خواهیم داد. سال ۱۹۴۸ گروه های تروریستی یهودی وارد فلسطین شدند و شروع به کشتار کردند تا جمعیت فلسطین مهاجرت کنند و موفق هم شدند.

نظم جدید باعث فرو ریختن قدرت در عثمانی و آلمان‌ها و فاتح شدن کشورهای آمریکا و انگلیس در نتیجه تشکیل کشور مجزای فلسطین.

سپس خانم مصلحی به بیان اتفاقات اخیر در غزه و وضعیت میدانی پرداخت وگفت: اسرائیل بر اساس سه دکترین امنیتی عمل می کند: ۱_حمله برق آسا و سریع باشد ۲_طولانی نباشد ۳_در خاک دشمن باشد. و اما حماس بر اساس این سه دکترین به آنها شبیخون زد و این بزرگترین ضربه به رژیم صهیونیستی به حساب می آید.

در پایان برای پیروزی اسلام و نیروهای مقاومت دعا کرده و بر نقش طلاب در جهاد تبیین بین نوجوانان و جوانان و شناساندن چهره واقعی استکبار به سرکردگی آمریکا و اسرائیل تاکید نمود.

 

A

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد