امروز جمعه, 31 فروردين 1403 - Fri 04 19 2024

منو

جایگاه زنان در کلام مقام معظم رهبری(جلسه دوم)

moslehe8

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، به مناسبت دهه مبارک فجر نشستی با موضوع "جایگاه زنان در کلام مقام معظم رهبری" با سخنرانی خانم دکتر مصلحی و با حضور مدیریت محترم، اساتید و طلاب در روز یکشنبه ۲۳ بهمن برگزار شد.

دکتر مصلحی با بیان مقایسه دو دیدگاه اسلام و غرب در خصوص مساله زنان به این نکته اشاره داشتند که غرب و لیبرالیستها زن را به عنوان ابزار و لذت مرد و همچنین مظهر طبیعت می داند همچنین از نگاه غرب زن در جایگاه درجه دوم عالم موجودات قلمداد می کند درحالی که اسلام این مخلوق خداوند را موجودی مستقل می‌شناسد.

نگاه قرآن به زن و مرد تساوی محور است.

خانم دکتر مصلحی در ادامه گفت: وظایف زن و مرد در اسلام بر اساس تعادل حق و تکلیف است در صورتی که در غرب این امر چالش محور می باشد.

اسلام نقش زن را در تمام عرصه هافرهنگی، اجتماعی، سیاسی ، جهاد ... محوری دانسته. این در حالی است که در غرب مرد الگوی زن است و زنان باید شبیه مردان عمل کنند.

استاد مصلحی در پایان با اشاره به پیامدهای جریان فمنیستی که بزرگترین خطر برای تضعیف نهاد خانواده به شمار می آیند از حضار و مخاطبین درخواست داشت تا با رجوع و تحلیل " اندیشه فکری مقام معظم رهبری در مساله بانوان" نگاه صحیح و درستی که اسلام به زنان دارد را نه تنها به بانوان ایرانی بلکه به گوش زنان جهان برسانند که این امر نیز خود در تحقق تمدن نوین اسلامی و گام موثر در جهت ظهور حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خواهد داشت.

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد