امروز جمعه, 10 فروردين 1403 - Thu 03 28 2024

منو

آسیب شناسی جنگ شناختی و راه های مقابله با آن

TORABE

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، این واحد با توجه به وقایع اخیر نشستی با موضوع " آسیب شناسی جنگ شناختی و راه های مقابله با آن" را با سخنرانی استاد گرانقدر سرکار خانم ترابی کیا و با حضور مدیریت محترم، اساتید، کادر، دانش آموختگان و طلاب در روز سه شنبه ۳مهر ماه برگزار کرد.

خانم ترابی کیا در ابتدا با اشاره به حرکات خرابکارانه گروهکهای منافقین، کومله،ضدانقلاب که موجبات ناامنی را در چهل روز اخیر فراهم کردند وجود رهبر معظم انقلاب را به عنوان سکان دار کشتی انقلاب اسلامی برشمردند که ان شالله با هدایت‌های ایشان این توطئه بزودی توسط سربازان گمنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف خنثی خواهد گردید.

استاد با بیان این که ایران اسلامی از ابتدای انقلاب تا کنون در ذیل شعار نه شرقی نه غربی به عنوان کشوری مستقل در سیاست جهانی شناخته شد افزود : مسلماً این نگاه امامین انقلاب و مردمی که همسو با ایشان گام برمی‌دارند سبب شد دشمنان از شرق و غرب عالم برای استعمار و سلطه بر این کشور چنگ و دندان تیز کنند. از میان آنها در غرب آسیا اسرائیل به عنوان دشمن درجه اول ایران به حساب می آید.

خانم ترابی کیا در ادامه گفت: ترسیم موقعیت جغرافیایی اسرائیل و ساخت دیوار بتونی در مرزهای لبنان و صحرای سینا و همچنین کلاهک‌های هسته ای و عظمت گنبد آهنین صهیونیست‌ها است ،ولی با این وجود حضور ایران در منطقه سبب آن شد که به عنوان تهدید جدی نه تنها برای اسرائیل به شمار آید بلکه آمریکا و کشورهای غربی را نیز با چالش روبرو کند.

لذا ابرقدرت‌های نظامی و سایبری جهان از هر فرصتی جهت بر هم زدن آرامش و امنیت استفاده می‌کنند.

امسال نیز در ۲۲ شهریور کلید اغتشاشات را با همراهی عمال و دست نشانده های خود زدند.

که این بار مخاطب آنها نوجوانان دهه هشتاد بودند کسانی که به دلیل عدم مدیریت و کنترل صحیح فضای مجازی و اینترنت سوار بر موجی که رسانه های آن طرف مرز طرح ریزی کرده بودند شدند.

خانم ترابی کیا به عواملی که سبب عدم کنترل مناسب در روزهای ابتدایی بود اشاره کرد و گفت:

۱_عدم آمادگی مدیران دولتی که سبب غافلگیری آنها شده بود.

۲_ خستگی نیروهای بسیج بعد از دو ماه تامین امنیت زائران اربعین.

۳_بی توجهی به محاسبه ورود کشور به معادلات بین المللی.

اما در این بازه زمانی وظیفه ما نیز: ۱_مدیریت اغتشاشات است این که بتوانیم تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

۲_ آمادگی آحاد جامعه با جنگ نرم و فرهنگی.

۳_ آموزش نیروهای ضابط (استفاده از نیروی کارآمد انقلابی)

۴_ سپردن امر دفاع چه در داخل کشور و چه در خارج از آن به دست کسانی که با تهدیدات دشمن عقب نشینی نکنند.

۵_ بالا بردن شاخص سرمایه اجتماعی که همان امید آفرینی، اعتماد و رضایت عمومی می باشد.

در پایان استاد با نگاهی اجمالی به آیه ۱۴ سوره مائده که عقاب مسیحیانی که به آیین مسیح عمل نکردند را تفرقه قرار دادیم و آتش جنگ را بین آنها قرار دادیم بیان کرد و گفت: با توجه به این آیه خداوند آنها را نه بواسطه آنچه کردند بلکه به خاطر آنچه می‌کنند آگاه می‌سازد و ان شاالله تمدن آنها در همین جا متلاشی خواهد شد.

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد