امروز پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 - Thu 04 25 2024

منو

جلسه پنجاه و چهارم تفسیر زیارت جامعه کبیره

jameh5

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، پنجاه و چهارمین روز تفسیر زیارت جامعه کبیره در ایام محرم با سخنرانی استاد گرانقدر سرکارخانم جواهری به صورت مجازی در روزشنبه ۱۰ مهر برگزار شد.
خانم جواهری در تفسیر و شرح زیارت جامعه کبیره گفت:
خداوند مردم را هم به تمسک قرآن و هم اهل بیت علیهم السلام دعوت کرده است، از طرفی دیگر همه معارف و احکام به طور کلی در قرآن بیان نموده است ولی بیان جزئیات و تفصیل کلیات بعد از تعلیم غیبی به آقا رسول خدا ( صلی الله علیه و آله و سلم ) آن را به عهده پیغمبر و جانشینی پیامبر یعنی اهل بیت علیهم السلام سپرده است.
بر این اساس اسلام زمانی می تواند دین زنده و کاملی باشد که زنده باشد، باید مبینین قرآن در تمام باشند، لذا بعد از رسول خدا صلی الله علیه وآله و سلم یعنی ائمه اطهار علیهم السلام بودند و در آخر به دست آقا امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف سپردند.
خانم جواهری در ادامه بیان کرد و گفت: حیات دین به شناخت صحیح آموزه های دین و عمل به احکام است. یعنی اگر دین به احکامش عمل بشود آن دین زنده است، پس باید یک پیوندی بین دین و انسان باشد که بتواند انسان با عملکرد به آن احکام دینی دین را زنده نگه دارد و این در چند مرحله تحقق پیدا می کند؛ ۱.مردم جامعه باید به طرف دین روند ۲. حقایق دین را کامل بشناسند تا بتوانند از آن مطالب غیر دینی که وارد در دینشان شده شناسایی کنند و از هم جداکنند.۳. اجرایی شدن احکام و آموزه های دین در جامعه.
دین زمانی زنده است که هم در بعد علمی و عملی را بررسی و تنظیم کند.
 شیوه اهل بیت علیهم السلام به این صورت بوده است که می آمدند و حقایق دینی را آن طوری که هست تعریف می کردند و خواسته های نفسانی و غیر الهی که همگامی نداشت و کنار می گذاشتند.۳. تمام احکام و آن چیز هایی که در دین الهی بوده و فراموش شده به اجرا در بیاورند تا بتواند فرهنگ دینی را بر جامعه پیاده کنند.
بنابراین احیای دین مستلزم حاکمیت امام معصوم است و این مراحل بدون حضور امام عصر ممکن نخواهد بود.
 استاد جواهری در پایان اشاره کرد: در زمان ظهور که عصر حاکمیت امام معصوم است چند حادثه در برای احیای دین رخ می دهد: ۱.معارف قرآن بدرستی تبیین و بازشناسی می شود ۲.احکام و قوانین دین وارد عرصه زندگی می شود و الان احکام دین در انزوا است. ۳.تعلیمات زنده کننده دین در سراسر جهان گسترش پیدا می کند و در همه قلمرو بشر حاضر می شود.
در این زمان است که دین خداوند احیا می شود و بشر مرده را حیات ، شادابی و خرمی می دهد.

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد