امروز پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 - Wed 04 24 2024

منو

جلسه پانزدهم تفسیر زیارت جامعه کبیره

jameh5

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، پانزدهمین روز تفسیر زیارت جامعه کبیره در ایام محرم با سخنرانی استاد گرانقدر سرکارخانم جواهری به صورت مجازی در روز سه شنبه ۲شهریور برگزار شد.
خانم جواهری در تفسیر و شرح زیارت جامعه کبیره بیان کرد و گفت:
در فراز مُرْتَقِبٌ لِدَوْلَتِکمْ، یعنی مراقب و نگهبان هستم برای دولت شما.
در دعای افتتاح اشاره به بیانات امام زمان عج الله دارد، که می گوییم ما مشتاقیم به دولت کریمه شما برسیم، عزت پیرا می کند اسلام و اهل اسلام و ذلیل می شود نفاق و اهل نفاق و قرار بده ما را به مردمی که به سوی تو دعوت می کنند و کسانی که رهبری می کنند به سوی راه تو،به ما کرامت دنیا و آخرت عطا فرما که شروع دولت کریمه را آقا امام زمان عج الله بیان می کند: ۱.در این دولت افراد در آن سعادتمند هستند. ۲.دولتی است که باعث خاری اهل نفاق می شود که ستمکری و زورگویی و... نیست و بر اساس تساوی حقوق و رفاه کامل برای مردم است ۳. این دولت یک هدف مشترک دارد و همه زیر پرچم لا اله الا الله محمد رسول الله و علی ولی الله قرار می گیرد که خداوند وعده داده است.۴. دولتی که همه ادیان چشم انتظار بودند.
خانم جواهری در ادامه گفت: دولت کریمه چند ویژگی دارد: ۱. دولت مردم را به سوی اطاعت و بندگی خدا دعوت کند. ۲.پیشوای راه هدایت به سوی خدا باشد و در پناه این دولت کریمه کرامت دنیا و آخرت را خداوند را بهش عنایت کند.
ظهور جلوه منت خداوند است روزی که آقا از پس پرده غیبت خارج شوند آن روز روز جلوه منت خداوند است.
خداوند بسیار نعمت به ما عطا فرموده است اما منتی برای آنها که پایدار هم نبوده بر ما نگذاشته است ولی برای نعمت های پایدارش منت گذاشته است از جمله؛ سوره آل عمران که زمانی که برانگیخت در بین ایشان رسولی از جنس خودشان. نبوت و رسالت حضرت خورشیدی است که خاموشی ندارد و نعمتی پایدار است.
استاد جواهری در ادامه بیان کرد و گفت: امام صادق علیه السلام در مورد اینکه سوال پرسیدند از انتظار و خبر دادن آن فرمودند: آنهایی که برایش وقت قرار دادند دروغ گفتند و هلاک شدند کسانی که می خواستند با عجله به آن برسند زیرا باید زمینه فراهم شود و نجات پیدا کردند آنها که تسلیم بودند.

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد