امروز پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 - Thu 04 25 2024

منو

جلسه یازدهم تفسیر زیارت جامعه کبیره

jameh8


به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، یازدهمین روز تفسیر زیارت جامعه کبیره در ایام محرم با سخنرانی استاد گرانقدر سرکارخانم جواهری به صورت مجازی در روز جمعه ۲۹ مرداد برگزار شد.

استادجواهری در تفسیر زیارت جامعه کبیره گفت:
در مبحث انتظار و ظهور حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه شریف احادیثی داریم. امام حسن عسکری علیه السلام نامه ای به پدر شیخ صدوق دادند کلمه فرج آمده که فرمودند انتظار فرج.
فرج کلا گشایش و دور شدن از غم و اندوه فرج است ولی مراد حضرت همه گشایش ها برای امت اسلامی این است که منتظر فرج باشیم. بعد از آن به تکالیف شرعی خود نماز و روزه و... و عمل کردن به آیات قرآن و همکاری و تلاش در اصلاح امور دیگران و امر به معروف و نهی از منکر آنها را سفارش می کند به پایداری که در این زمان صبوری کنند تا انتظار به فرج برسد و همین باعث می شود یک پیوند معنوی بین خود و امام زمان رسوخ پیدا کند.
استاد جواهری در ادامه اشاره کرد و گفت: اصلاح گری و قیام در زمان غیبت بی  نتیجه و باطل نیست  برخلاف کسانی که می گویند حکومت اسلامی به وجود نمی آید مگر با حضور و ظهور ائمه علیه السلام. در کلام امام صادق علیه السلام بعد از کلام طاغوت می فرمایند: یعنی پرچمی که قبل از قیام حضرت مهدی عج الله برافراشته شده است،برای خدا برافراشته نشده است بلکه مقاصد دنیایی و دعوت به خود شده است ولی اگر پرچمی با هدف حاکمیت دین الهی برافراشته شود و مردم را به دین خدا و مکتب الهی و اهل بیت دعوت کند قطعا مخاطب این گونه روایات نخواهد بود.

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد