امروز جمعه, 10 فروردين 1403 - Fri 03 29 2024

منو

جلسه دهم تفسیر زیارت جامعه کبیره

jameh7

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، دهمین روز تفسیر زیارت جامعه کبیره در ایام محرم با سخنرانی استاد گرانقدر سرکارخانم جواهری به صورت مجازی در روز پنجشنبه ۲۸ مرداد برگزار شد.

استاد جواهری در تفسیرزیارت جامعه کبیره گفت:
مُنْتَظِرٌ لاَِمْرِکمْ، مُرْتَقِبٌ لِدَوْلَتِکمْ،منتظر چشم به راه فرمان شما و منتظر دولت شمایم.
برای تحقق ظهور حضرت مهدی علاوه برتلاش ایشان نیرو می خواهند، دوم این که به عنوان منتظر تاکید برای این داشته باشیم که جامعه را برای ظهور آماده کنیم و تا مردم برای یاری امام زمان عج الله خود را آماده نکنند ظهور تحقق پیدا نخواهد کرد.
استاد جواهری در ادامه بیان کرد: باید نگاه کاربردی به انتظار داشته باشیم .در سوره رعد نیز خداوند فرمود: خدا تغییر نمی دهد حال قومی مگر این که آن قوم خود تغییر دهند. این آیه در مورد سنت الهی سخن می گوید. بنابر این هرگونه دگرگونی از انسان تنها از مجرای خود است.باید تغیراتی در نفس و درون خود انجام دهد تا بتواند به آن دگرگونی برسد.
استاد جواهری در پایان گفت: کسی هم که منتظر امام زمان عج الله تعالی است باید بستر های اجتماعی فراهم کند و تحول ایجاد کند، اگر امام زمان عج الله تا امروز پس پرده غیبت هستند، بخاطر من و شماست چون درون و ظاهرمان تغییر و تحول ایجاد نکردیم،کسی اسمش منتظر است که هم خودسازی و هم دگرسازی داشته باشد.

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد