امروز جمعه, 31 فروردين 1403 - Fri 04 19 2024

منو

جلسه سی و سوم تفسیر زیارت جامعه کبیره

jameh5

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، سی و سومین روز تفسیر زیارت جامعه کبیره در ایام محرم با سخنرانی استاد گرانقدر سرکارخانم جواهری به صورت مجازی در روزشنبه ۲۰شهریور برگزارشد.
خانم جواهری در تفسیر و شرح زیارت جامعه کبیره بیان کرد و گفت:
زندگی امام در زمان غیبت به چه صورت است که ما دو گونه روایت در این مورد داریم. ۱.روایاتی که بیان می کند آقا امام زمان عج الله در زمان غیبت دیده نمی شوند. ۲. روایت دیگر امام از سوی مردم و ناشناس بودن ایشان است.
روایات دسته اول: زراره از امام صادق علیه السلام می فرمایند: مردم امامشان را نمی یابند و به حج می روند ،آقا امام زمان مردم را می بینند ولی مردم او را نمی بینند(اصول کافی جلد ۳صفحه ۳۳۷)
امام رضا علیه السلام می فرمایند: نه جسم حضرت دیده می شود و نه نام حضرت گفته می شود.
روایات دسته دوم: امام صادق علیه السلام می فرمایند: در صاحب این امر (آقا امام زمان عج الله) سنتی از پیغمبران هست و اما سنتی از حضرت یوسف امام زمان دارند و آن مخفی بودن است،که خدا قرار داده بین او و خلق حجابی را طوری که حضرت را می بینند ولی نمی توانند بشناسند.
حضرت علی علیه السلام می فرمایند: به خدای علی سوگند به درستی که حجت الهی بر مردم قائم هستش، راه می رود و داخل می شود در خانه ها و قصرهایشان، آقا امام زمان در حال رفت و آمد از شرق به طرف غرب زمین،کلام مردم را می شنود و بر مردم درود می فرستد، مردم را می بینند ولی آنها او را نمی بینند.
استاد جواهری در پایان بیان کرد و گفت: علت و اسرار غیبت امام زمان علیه السلام را داریم و اولین نکته ای که اشاره شده است حفظ جان ایشان برا تحقق یک رسالتی بزرگ است.
روحیه شهادت طلبی یکی از بارز ترین افتخارات اهل بیت علیه السلام است و هیچ کدوم از شهادت نترسیدند ولی آخرین حجت الهی یک رسالت بزرگی دارد و آن تشکیل حکومت جهانی و عدل اسلام و اینکه مظاهر کفر در جهان پاک کند.
پس این وجود مقدس باید تا زمانی که شرایط انجام دادن چنین رسالتی یعنی بر پایه حکومت عدل جهانی از خطر ها حفظ شود تا وعده الهی تحقق پیدا کند.

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد