امروز پنج شنبه, 30 فروردين 1403 - Thu 04 18 2024

منو

مراسم جشن میلادحضرت علی علیه السلام

ali 132

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، این واحد به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی علیه السلام مراسم جشنی با سخنرانی استاد اخلاق و رئیس هیئت امنای حوزه علمیه حضرت زینب کبری (علیهاالسلام) آیت الله سید علی لواسانی(مدظله العالی) در روز چهارشنبه ۶ اسفند به صورت پخش زنده برگزار شد.

استاد لواسانی در مورد روز ۱۳ رجب بیان کرد که این روز بسیار مبارک و بزرگ است هر چند برخی نظر بر این دارند که عدد خوبی نیست اما باید بدانیم قوام دنیا و آسمان همین روز ۱۳ رجب است.
 حاج آقای لواسانی گفت : ۱۳ رجب روز پدر نیز نامگذاری شده است ولی معتقدم روز پدر و مادر مختص به یک روز نیست بلکه هر روز برایمان باید روز پدر باشد بدانیم که هرکدام از این دو نباشند خانواده از هم جدا می شود لذا پدر ستون خانواده است. پدر به قدری عظمت دارد که اگر از دست برود می گویند فرزندان یتیم شدند در حالی که اگر شخصی مادرش فوت کند همچین کلامی را به کار نمی برند زیرا پدر محور در خانه است.
پدر از نظر عقلانی و مادر عطوفت دارد و هنگامی که این دو در کنار هم قرار می گیرند تکمیل می شوند. پدر محل مراجعه و افتخار فرزندان است.
استاد لواسانی در ادامه اشاره کرد و گفت: پدر امت اسلامی پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله وسلم) هستند، هنگامی که در قیامت سوال می شود پدر شما یا بهتر بگوییم پدر امت شما کیست ما پاسخ می دهیم حضرت رسول (صلی الله علیه و اله وسلم) و شیعه آقا امیر المومنین علیه السلام، بنابراین ما فرزندان ایشان هستیم.

حاج آقای لواسانی در پایان از استاد و سرور گرامی مرحومه حاجیه خانم لواسانی یاد کردند . ان شاالله روحشان قرین در آرامش و هم نشین خانم حضرت زهرا سلام الله علیها باشند.

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد