امروز پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 - Thu 04 25 2024

منو

مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها

ف2

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، در روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها مراسم عزاداری با سخنرانی استاد گرانقدر حوزه سرکار خانم ترابی کیا و با مداحی حجه الاسلام والمسلمین حاج آقای حسینی و حضور مدیریت محترم، اساتید، طلاب و عموم مردم روز یکشنبه 28 دی به صورت پخش زنده برگزار شد.
استاد ترابی کیا با حدیثی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) صحبت خود را آغاز کرد و گفت : اگر همه خوبیهای هستی را جمع کنند و همه را حسن بنامند اینها فاطمه سلام الله علیها می باشد که بلکه بزرگتر از همه هستی است.
زندگی حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) سراسر حماسه، جهاد و شهادت در اسلام بود و به صورت ولایت جلوه ویژه به خود گرفته است. سلوک، زندگانی مختصر  ،گریه ها ،خطبه ها و حتی وصیت همه از یک مقام بیداری بخش و یک ستیز آشتی ناپذیز با سردمداران اسلام خلافتی نشات می گیرد و اگر برخی صحبت از ارث پیامبر اکرم  (صلی الله علیه و آله و سلم) که به حضرت زهرا (سلام الله علیها) داده شده می گویند اما در واقع صحبت از دست رفتن آن امت پیامبری است که به ذلالت کشیده می شوند و می گویند آن امتی که در اسلام و در معرض فقدان مرام رسول الله می نشیند.
خانم ترابی کیا در ادامه گفت: فدک جز مطالبه  وصایای امیرالمونین (علیه السلام) نیست، بلکه فدک ذوالفقار فاطمه سلام الله علیها است.خاتم بودن و جهانی بودن مکتب حضرت زهرا سلام الله علیها همین بس، اگرچه از دور و بدون شناخت دیده می شود که او زنی است که چهارده قرن عقب می زیسته اما اعمال و رفتار ایشان بعد از قرن ها همچنان راهبردی و هدایتی است که در حال حاضر ما به آن نیاز داریم به عنوان انسان تراز در زندگی مشخص می شود. هنگامی که صحبت از ارثشان می شود باید گفت ارثی نبوده بلکه باغ فدک به حضرت زهرا سلام الله علیها داده شده است و حقیقتا غصب فدک به ناحق تصرف شده است و با هدف سیاسی و کم کردن قدرت اقتصادی خانه عصمت و طهارت و پیشروی از امام گرفته شده است.
در ادامه استاد ترابی کیا بیان کرد و گفت: خطبه فاطمیه که مشهور است به خطبه فدکیه به تعبیری می توان گفت که شامل همه خطبه ها و بیانات امیرالمومنین علی علیه السلام است که در تمام دوره حیاتش بوده، اگرچه که حضرت بعدها فرمودند شرح خطبه حضرت صدیقه طاهره است،که ایشان گریه ها و ناله هایشان نه فقط برای فراق پدر بلکه به غارت رفتن آن همه تلاش هایی بوده است که رسول الله برای  ادامه حیات و تمدن  اسلامی بیان کرده بودند.
خانم ترابی کیا در پایان اشاره کرد و گفت: طبعا زندگی ما یک مسیر و فرایندی دارد ولی اگر مسیر مشخص باشد راهبردهایش متعدد نیست.
یکی از راهبردی ترین کارها تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها است که هنگامی که ذهن و فکر غصه دار می شود، ذکر تسبیحات در وجود انسان باعث آرامش می شود و اگر زمانی آرامش حاصل نگردید حتما در قلبهایمان تسبیحات هک نشده است و اگر کسی اینگونه شود از راهبردش دیگر نمی ترسد و همه چیز غیر از خداوند متعال در انسان مستقر و تسخیر می شود.

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد