امروز جمعه, 10 فروردين 1403 - Fri 03 29 2024

منو

برگزاری مراسم جشن هفدهم ربیع

payambar

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه مراسمی به مناسبت ولادت باسعادت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و اله و سلم و امام جعفر صادق علیه السلام و روز ملی مبارزه با استکبارجهانی صورت مجازی با سخنرانی جناب آقای قنبریان و حضور مدیریت محترم ،اساتید و طلاب گرامی ۱۲ آبان برگزار شد.
آقای قنبریان درباره پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله و سلم گفت: ایشان را خداوند در قرآن معرفی کرده است به خلق عظیم و اسوه حسنه و رحمت العالمین است. یعنی بهترین ویژگی های ایشان اخلاق نیکو و به گونه ای باید سرلوحه زندگی ما باشد، البته عده ای دانسته یا ندانسته زمانی که میخواهند درباره  پیامبر گرامی صحبت کنند فقط وجه اخلاق ایشان را مورد بررسی قرار میدهند و بقیه ابعاد را در نظر نمی گیرند.
آقای قنبریان در ادامه گفت: البته تمام کارها و اعمال حضرت بر اساس اخلاق بود حتی در جنگ ها که حضور داشتند بر رعایت اخلاق مبارزه می کردند.
 جناب قنبریان در ادامه اشاره بر ۱۳ آبان نیز کرد و گفت: در این روز ۳ مناسبت مهم دارد: یک کاپیتلاسیون بود که یک پیمان و قرارداد ننگینی بود که بسته شد و مجلس تصویب کرد.دومین مناسبت ۱۳ آبان ۵۷ بود در اعتراض به حکومت ستم شاهی که عده ای از دانش آموزان به همراه دانشجویان تجمع کردند  و برخی از آنان با درگیری شهید شدند و اما مهمترین اتفاق ۱۳ آبان بحث تسخیر لانه جاسوسی بود.
بنابراین حضرت امام ۱۳ آبان را انقلاب دوم نامیدند و انقلابی که مهم تر از انقلاب اول بود، زیرا بعد از جنگ جهانی دوم بعد از آمریکا که ابر قدرت شناخته شده بود ابهتشان فرو ریخت و تحقیر شد
و امید بسیاری در مظلومان ایجاد کرد.
لذا غربی ها و در صدر آن آمریکا از همان روزهای قبل از انقلاب به دنبال نابودی جمهوری اسلامی بودند و این رویای چهل ساله برایشان شده است  و همچنان این هدف را دنبال می کنند و یکی از دلایلی که نتوانستند آن را سرنگون کنند دستاورد هایی بود که ۱۳ آبان برای ما به همراه داشت. اما دشمن ساکت نمی نشیند و با تحریم ها و زورگویی می خواهد جنگ روانی و عملی را دچار فرو پاشی و یا تغییر رفتار کنند.
آقای قنبریان درپایان اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی در واقع در مرحله آخر قرار دارد و اگر از این مرحله به سلامت عبور کند قطع به یقین به عنوان یک ابر قدرت جهانی به رسمیت شناخته بشود و این فشارها و تحریمها نظام اگر در آخر به نتیجه نرسد هیچ ابزاری برای مقابله با جمهوری نخواهیم داشت.
یکی از برکات این تحریم ها این بود که به اجبار وابستگی به نَفت را داریم کنار می گذاریم.
بنابراین ما باید امیدوار باشیم و وظیفه نیروهای انقلابی تبیین،هدایت و روشنگری با کلید واژه امید است و اگر در مسیر حق خود پافشاری کنیم بر آنچه که قرآن گفته است از این مرحله هم رد خواهیم شد و روزی به عنوان کشور نمونه مطرح خواهیم شد.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد