امروز پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 - Thu 04 25 2024

منو

مراسم روز نهم محرم

hosein4

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، به مناسبت ایام شهادت سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفای ایشان مراسم عزاداری با سخنرانی استاد گرانقدر سرکارخانم مافی و با حضور مدیریت محترم، طلاب و عموم مردم در روز شنبه ۸ شهریور برگزار شد.
خانم مافی در ادامه بحث روز گذشته گفت: می توان مصداق اکمل این مقام طیبه را و بعد وجود امام حسین (علیه السلام ) در حضرت عباس (علیه السلام ) جستجو کرد.
اولین ویژگی شجره طیبه حضور در محضر خداوند به صورت دائمی مطرح شد و بعد جامع سیر عندیت که در حیات دنیوی و اخروی مبحوس نمی شود و خیرش بر دنیا و آخرت گسترده می شود.
بنابراین حیات طیبه باشاخص برخوداری از خیر دنیا و آخرت که نزد خداوند است محقق می شود.
جمیع حیات دنیا و آخرت را وجود مقدس قمر بنی هاشم در خود حفظ کرده و رقم زده است.
معصوم علیه السلام نیز در مورد حضرت عباس احادیثی داشتند و می دانیم کلامشان نور است.
امام صادق علیه السلام می فرمایند: خدا رحمت کند عمویم عباس را و چهار شاخص و ویژگی ایشان را بیان کردند: ۱. دربصیرت نفوذ داشتند ۲ .ایمان محکم  ۳. پایداری  ۴. نامحدود
یکی دیگر از ویژگی های حیات طیبه این است که انسان به کمال وجودی برسد. بنابراین رسیدن به مقام عند الله و تحول وجودی کمال است و این گونه نیست که راه یافتگان عالم و درجات و کمال تمایزی باشه و آنهایی که صاحب مقام عندیت است خودشان صاحب درجه می شوند.
استاد مافی در ادامه گفت: وجود مقدس حضرت عباس علیه السلام وجودش در عالم درجه است و خودشون تبدیل به میزان می شود.
دیگر ویژگی طیبه شجره معیار و میزان بودن است و از آن جایی که نزد خداوند بوده و شکوفایی انسان به حد اعلا خود می رسد و راه یافتگان به اوج درجات کمال می رسند، آن عالم و بر خورداری از آن خودشان می شوند معیار و میزان و هر چه باتقوا تر نزد خداوند گرامی تر.
خانم مافی اشاره کرد و گفت: در این روزای خاص بهترین کار همراه شدن با یکی از بزرگان و زیارات است و کسانی که از راه دور و نزدیک زیارت می کند مرتبه بسیار بلندی دارد که سلام خداوند را در بردارد.
خانم مافی در پایان گفت: در زیارت حضرت عباس بعد از سلام ها، شهادت دادن است که می گوییم من شهادت می دهم برای تو به ۴ امر: ۱ .تسلیم بودن ۲.اهل تصدیق. ۳.اهل وفا بودی ۴.اهل نصیحت بودی.
بنابراین غایت القسوایی مقام یک انسان همان مقام عبودیت و انکسار است. در حقیقت این عبدالهی یعنی حضرت عباس علیه السلام همه آن وادی ها را پشت سر گذاشته اند و همانطور که گفتیم پشت پرده کربلا همان عبودیت است و کسی که در همیت عبودیت ایستاده بودن به حضرت عباس علیه السلام بر می خوریم.
بعد از سلام و شهادت به این فراز می رسیم که درحقیقت تو به آن چیزی عمل کردی و این مقامات دریافت کردی که شهدای بدر آن را کسب کرده بودند و کوچکترین کوتاهی در امر دین نکردی و تمام عمرت را در راه خداوند خرج کردی و از تمام هستی خود گذشتی. این مقاماتی است که باید از آن گذشت و توجهات از مدخل ورود آستان آنهاست و آن ورود تسلیم ولی  خداوند شدن است.
هنگامی که برادران حضرت یوسف (علیه السلام) مقام را دیدند آن عمل را انجام دادند در مقابل و جایگاه حضرت عباس علیه السلام و درخشندگی قلبشان و در مقابل امامش، پس بنابر این حضرت را از خصلت هایی می گوییم که تمام از زیر مجموعه بندگی و عبودیت است. حضرت هرگز امام حسین علیه السلام را در مقابلشان و گفتگو نداشتند و تسلیم بودنشان به اعلا درجه یک اهل تسلیم بود و این مسیر طولانی و فیض الهی شامل انسان می کند.

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد