امروز شنبه, 01 ارديبهشت 1403 - Fri 04 19 2024

منو

مراسم بزرگداشت دفاع مقدس

  • دسته: بسیج
  • بازدید: 570

defa a3

به گزارش مسئول بسیج مدرسه، این واحد به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس مراسمی با موضوع نمایش اقتدار انسجام، وحدت ملی در دفاع مقدس با سخنرانی استاد گرانقدر سرکارخانم ترابی کیا و با حضور مدیریت محترم، اساتید و طلاب گرامی به صورت پخش زنده در 3 مهر برگزار شد.

استاد ترابی کیا بیان داشت: طوفان جنگ در ۳۱ شهریور از هوا، دریا و زمین وزیدن گرفت و ماشین جنگی عراق به امید فتحی چند روزه به راه افتاد، در ایران اسلامی حماسه ای آرام آرام در حال تولد بود حماسه ای برتر و والاتر از حماسه هایی که ملت ایران در طول تاریخ خود آفریده بود. حماسه ای که امام(ره) به حق آن را دفاع مقدس نامیده بود، دفاعی که چهل سال است استمرار دارد.

ایران بعد از انقلاب که بی ثبات بود، دهها شورش در مناطق مرزی کردستان، خوزستان و سیستان و بلوچستان و...داشت و بنی صدر با حرف زدن خود به دشمن سیگنال می داد و مسئولین که در بالاترین سطح مناقشه قرار داشتند به ارتش سرانش اعلام کرده بودند می خواستند علی الظاهر ارتش را ناکارآمد جلوه دهند اما درواقع ، تجهیزات همه به دست غربی ها و غالبا آمریکایی ها بود و دشمن در جنگ تحمیلی به دنبال تضعیف و تسخیر ایران بود، ولی در عمل دفاع مقدس، ایران را قوی و قدرتمند کرد مردم را به صحنه کشاند و در صحنه نگه داشت و عرصه شکوفایی استعداد ها و خلاقیت جوانانی شد که از دل آنها سردارانی چون شهید حاج قاسم سلیمانی را به یادگار گذاشت.

بنابر فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) جنگ تحمیلی یک گنج است. آیا خواهیم توانست از این گنج استفاده کنیم، آن هشت سال جنگ، باید تاریخ را تغذیه کند، حقیقتا جنگ،گنجی است بی پایان، در این جنگ نا برابر ملت ایران توانستند با ایثار و از خود گذشتگی، طومار متجاوزان را درهم بپیچد. همه مردم از جوانان، پیران، مردان، زنان از هر قشر و گروهی و از هر مسلک و مرامی، در جنگ نامردان ایستادند و اقتدار و انسجام و وحدت ملی خود را در عرصه بین المللی به نمایش گذاشتند.

خانم ترابی کیا در ادامه اشاره کرد : دفاع مقدس هشت ساله داستان های واقعی زیادی از این اقتدار و انسجام و وحدت ملی دارد که در نوع خود بی نظیر بودند.امروز اگر عده ای به دفاع از حریم اهل بیت (علیه السلام) پیش قدم اند همه درس گرفته از مکتب شهدای این دفاع مقدس اند الان که ۴۰ سال از این حماسه می گذرد ما در تمام عرصه های علمی، صنعتی، پزشکی و نظامی پیشرفت های قابل توجهی در سطح بین المللی به دست آوردیم و یا امنیت آفرینی، که از طریق بازدارندگی در مقابل توطئه های داخلی و خارجی و موجب یأس دشمنان تا آینده شده و خواهد شد، از دستاورد های این اقتدار و پایداری بود.

درپایان استاد ترابی کیا گفت: دفاع مقدس بی اثر بودن تحریم ها را ثابت کرد و قدرت علمی و استعداد جوانان را در خدمت اقتدار دفاعی نشان داد و ظرفیت عظیم وحدت و انسجام مردمی بسیج را در خدمت امنیت آفرینی برای کشور قرار داد، از این رو دفاع مقدس را به دفاع هشت ساله که دفاعی، ۴۰ ساله است باید خواند که منشأ قوی کرده ی ملت در کشور. از خداوند متعال عاجزانه خواستاریم که ما را در راه اهداف الهی شهدا ثابت قدم بدارد و این نظام جمهوری اسلامی را که با خون پاک شهدا با سکان داری مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به اینجا رسیده تا ظهور امام مهدی (عج الله تعالی فرجه شریف) با اقتدار و تسلیم حفظ کند.

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد