امروز جمعه, 31 فروردين 1403 - Fri 04 19 2024

منو

نشست اخلاقی حضرت آیت الله صدیقی

sadighy1

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، نشست اخلاقی با حضور استاد ارجمند حضرت آیت الله صدیقی، ویژه مدیران، معاونین و اساتید مدارس علمیه خواهران استان تهران در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران روز یکشنبه ۱ تیر برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در این نشست با اشاره به آیه «و علم آدم الاسماء کلها» گفت: مقام آدمیت، مقام کمال در عالم ممکنات است. موجود ممکن کامل؛ همان کسی است که معلمش خداست. در شاگردی اش ظرفیت این معنا را دارد که گنجینه اسماء و صفات الهی و مظهر این اسماء باشد.
وی با بیان علم موهبتی انبیاء تصریح کرد: خدای متعال حجت های خود را که همان انبیاء(علیهم السلام) و اوصیای آنان هستند را به علم موهبتی مشرف فرموده و همه انبیاء(علیهم السلام) از این علم موهبتی که لازمه آدمیت، حجیت و کمال هست، بهره مند بودند.
- تولیت مدرسه علمیه امام خمینی (رحمت الله علیه) با بیان استعداد نوع بشر در علم آموزی بیان کرد: خداوند در فرزندان آدم نیز استعداد علم آموزی را قرار داده است. علمی که آدم را آدم می کند، علم به فقر و نداری خودمان است که ما از خودمان چیزی نداریم.
ایشان ادامه داد: این که ما حداقل روزی ده بار در نمازها اهدنا الصراط المستقیم می گوئیم به دلیل همین عجز و فقر ماست. اهدنا الصراط المستقیم؛ اعتراف به فقر و عجز است. اعتراف به این که خدایا هر چه دارم را تو داده ای و هر لحظه به من اعطا نکنی من چیزی از خود ندارم. هدایت، ایمان، عفت، عدالت، سواد و .... را تو داده ای.
- امام جمعه موقت تهران اظهار داشت:  اگر خدا داده های خودش را از ما بگیرد، جز خسارت و بدبختی چیزی نصیب ما نمی شود. لذا همواره دعایمان این باشد که خدایا اول چیزی که از من می گیری، جانم باشد.
- وی افزود: شکر نعمت هایی که داریم به این است که بدانیم ولی نعمت داریم، لذا چون خود خدا این نعمت ها را به ما داده، هر زمان که بخواهد از ما می گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: باید حواسمان جمع باشد که با این نعمت ها چه می کنیم. لذا از خدا می خواهیم، خدایا اگر هدایتم کردی، رهایم نکن، دستم را که گرفتی به سوی قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) بردی و در خط قرار دادی، رهایم نکن، اگر من را تنها بگذاری دچار تاریکی و غضبت می شوم.
- استاد سطح عالی حوزه اظهار داشت: «قل رب زدنی علما»، همین اهدنا الصراط المستقیم است. لذا انسان تا در این دنیا هست باید توجه به دو مسئله داشته باشد، یکی علم و یکی هدایت که هر دو هم عاریتی است.
- امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیه شریفه «یثبت الله الذین آمنوا بالقول الثابت فی الحیاه الدنیا و فی الاخره....» ادامه داد: ایمان یا مستقر است یا مستودع که اگر مستودع و عاریه ای باشد، از ما پس گرفته می شود اما اگر مستقر باشد، برای ما تثبیت می شود.

 


نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد