امروز چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403 - Wed 04 24 2024

منو

ثبت نام عمره مفرده در سال تحصیلی 92-93

mecca-kaaba

 

اطلاعات مورد نياز جهت طلاب، اساتید،کادر،دانش آموختگان و مسؤولين محترم واحد آموزشی تحت عناوين ذيل ارائه مي‌گردد:

الف) خلاصه ای از فرایند ثبت نام
ب) اطلاعات كلي
ج)شرايط متقاضيان ثبت‌نام
د)مهلت ونحوه ثبت نام و ساير اقدامات لازم متقاضيان تشرف و واحد آموزشی
ه)مدارك مورد نياز

الف) خلاصه ای از فرایند ثبت نام :
1 پس از دقت در شرایط ثبت نام متقاضیان ، مراجعه به مسئولین واحد آموزشی و ثبت نام تا مورخ 92/11/17 ؛
2. قرعه کشی اولیه در واحد آموزشی پس از اتمام مهلت ثبت نام ؛
3. ورود اطلاعات منتخبین در سامانه عمره توسط واحد آموزشی در مورخ 92/11/19 ؛
4. قرعه کشی نهایی در ستاد عمره و تعیین نفرات اصلی و ذخیره ؛
5. اعلام اسامی متقاضیان اصلی و ذخیره توسط ستاد به واحد های آموزشی جهت اطلاع متقاضیان ؛
6. ارسال مدارک اعلام شده در بند (ه) به دفاتر زیارتی معین شده ؛
7. پیگیری و حصول اطمیان از ثبت نام در کاروان ها ؛
8. تزریق واکسن مننژیت ؛
9. اقدامات بعدی ؛
ب) اطلاعات كلي:
1.    مهلت ثبت نام عمره 93-92  در واحد های آموزشی تا مورخ 92/11/17 می باشد ؛
2.    طلاب ،اساتید ، کادر و دانش آموختگان متقاضی تشرف حد اکثر تا تاریخ  فوق نسبت به ثبت نام خود جهت قرعه کشی در واحد آموزشی اقدام نمایند؛
تبصره 1 : فقط متقاضیانی می توانند ثبت نام نمایند که واجد شرایط ثبت نام اعلامی در بند (ج) اطلاعیه باشند ؛
    تبصره 2 : در صورتی که معرفی شوندگان واجد شرایط نباشند نام آنان از فهرست متقاضیان حذف خواهند شد ؛
3.    مطابق قوانين عربستان خانم‌های پایین 45 سال نمی توانند به تنهايي سفر نمايند لذا این دسته از متقاضیان اعم از طلاب ، اساتید،کادر و دانش آموختگان فقط به اتفاق همسرشان می توانند ثبت نام ثبت نمایند ؛
4.    متقاضیان میتوانند یک فرزند بالای 2 را ثبت نام نمایند ؛
تبصره : فرزندان زیر 2 سال نیاز به سهمیه ندارند و همراهی آنان بلامانع است ؛
5.    کلیه زائران حوزه های علمیه خواهران در قالب کاروان های متمرکز  که با هماهنگی ستاد عمره طلاب و سازمان حج و زیارت تعیین میگردد به عمره مشرف میشوند ؛
6.    تاریخ تشرف و ایستگاه های پروازی مشخص نمی باشد و پس از تعیین اعلام خواهد شد ؛
7.     هزينه ثبت نام عمره  17000000  الی  23000000  ریال پیش بینی میگردد ؛
8.     ممکن است همانند سال گذشته با اعطاء تسهیلات وام موافقت نگردد لذا لازم است کلیه متقاضیانی که ثبت نام و معرفی میگردند تمکن واریز نقدی مبلغ ثبت نام خود و اعضای خانواده را داشته باشند ؛
9.    به جهت محدود بودن سهمیه عمره حوزه های خواهران ، به واحد های آموزشی سهمیه قطعی طلاب ، اساتید ،کادر و دانش آموختگان تعلق نمی گیرد بلکه لازم است هر واحد آموزشی مطابق ضوابط اعلامی در قسمت (ب) و به تعداد ظرفیت تعیین شده برای آن واحد آموزشی در فهرست پیوست به ثبت نام طلاب ،اساتید ،کادر و دانش آموختگان بپردازند  ؛
10.    برای مشخص شدن نفرات اصلی و ذخیره دومرحله قرعه کشی بشکل ذیل انجام می پذیرد:
مرحله اول: قرعه کشی در واحد آموزشی و بین متقاضیان آن واحد و البته با توجه به ضوابط بند (ب) .
    مرحله دوم : قرعه کشی در ستاد و بین متقاضیان معرفی شده از کلیه واحدهای آموزشی .
ج) شرايط ثبت نام متقاضيان :
1-    اشتغال به تحصيل در دوره عمومي سطح 2 ، تخصصي سطح 3 اعم از حضوری و غیر حضوری و سطح 4  به غير از: طلاب پايه های اول و دوم دوره عمومي ویژه (5 ساله) و پايه ‌هاي اول ، دوم ، سوم و چهارم دوره‌هاي عمومی( 7 ساله ) ؛
توجه: طلابي كه در حال نوشتن پايان‌نامه مي‌باشند يا پايان‌نامه‌هاي آنان هنوز مورد تأييد قرار نگرفته، شاغل به تحصيل محسوب مي‌گردند.

2-     اشتغال به خدمت در خصوص کادر و اساتید ؛
3-    عضویت در انجمن دانش آموختگان واحد های آموزشی ؛
4-    عدم استفاده از سهميه عمره حوزه های علمیه خواهران و نیز سهمیه عمره دانشجویی در سنوات گذشته.
 توجه:با توجه به سامانه ثبت نام در سازمان حج و زیارت  تأکید میگردد افراد  ذیل اعم از حالت صاحب سهمیه و یا همراه بودن نیز نمي‌توانند ثبت نام نمایند :
 الف) طلاب سطح3 كه قبلاً در سطح2 از اين سهميه استفاده‌نموده‌اند.
ب) اساتید و کادری که در دوره تحصیل از سهمیه عمره طلاب خواهر استفاده نموده اند .
ج) افرادی که در دوران دانشجویی خود و یا همسرشان از سهمیه عمره دانشجویی استفاده نموده اند.
د) افرادی که خود و یا همسرشان از سهمیه عمره حوزه های برادران استفاده نموده اند .

5-     در دست داشتن اصل گذرنامه داراي اعتبار تا مورخ 93/8/30 خود و همراهان و يا در دست داشتن رسيد اقدام جهت اخذ گذرنامه از اداره گذرنامه و يا پليس 10+ ؛
6-     سلامت جسمي لازم ؛
7-     موفقیت در طرح  زمزمه قرآنی و قرائت نماز ( اسامی این افراد باید در گزارشات ارسالی واحد های آموزشی به استان ثبت شده باشد)
8-     عدم بارداري ؛
توجه:
 الف) مديران محترم  نسبت به عدم ثبت‌نام افراد باردار توجه كافي داشته و در صورت مطلع شدن
         بعد از ثبت‌نام، سريعاً انصراف ايشان را به اين ستاد اعلام نمايند.
         ب) در صورتي كه واحد آموزشی عليرغم امكان اطلاع، از طلبه باردار ثبت‌نام نمايد، نسبت به دريافت سهميه عمره در سال آينده با مضيقه روبرو خواهد شد.

د) مهلت، نحوه ثبت نام و ساير اقدامات لازم متقاضیان و واحد های آموزشی :
1-    هر واحد آموزشی می تواند حد اکثر یک خانواده 2 نفره و یا 3 نفره از میان متقاضیان و با لحاظ اولویت های مشخص شده در ذیل و نیز مطابق ظرفیت تعیین شده در ستون های طلاب ،اساتید و کادر و نیز دانش آموختگان  فهرست پیوست  ثبت نام نماید ؛
توجه :
الف) منظور از عدد 2 در ظرفیت ثبت نامی اعلامی در فهرست پیوست، یک زوج میباشد لذا امکان ثبت نام بیش از ظرفیت اعلامی برای واحد های آموزشی در سامانه ثبت نام عمره وجود ندارد .
ب ) طلاب غیر حضوری هر واحد آموزشی  نیز می توانند همانند طلاب حضوری در ثبت نام و قرعه کشی شرکت نمایند.

2-    دبیران محترم دانش آموختگان ضمن اطلاع رسانی به کلیه اعضاء انجمن - بویژه کسانی که به صورت فعال و منظم در جلسات شرکت می نمایند- در خصوص آمادگی آنها نسبت به تشرف به عمره و ثبت نام از متقاضیان ،  اقدام نمایند .
3-    درج مشخصات انتخاب شوندگان در قرعه کشی واحد آموزشی از طریق سامانه عمره حوزه های علمیه خواهران انجام می پذیرد ؛
4-    اولويت‌هاي ثبت نام ذیل مربوط به طلاب ،اساتید ،کادر و دانش آموختگان است و نه همراهان آنان ؛
5-     در صورتی که متقاضیان ثبت نام در هر واحد آموزشی اعم : طلاب ،اساتید ،کادر و دانش آموختگان بیش از ظرفیت اعلام  شده باشند ، لازم است با توجه به اولویت های ثبت نام مشخص شده در ذیل ، اولویت های متقاضیان را بررسی و فردی که بالاترین امتیاز را کسب نموده اند بعنوان متقاضی تشرف ثبت نام نمایند ؛
توجه :
الف) اگر چند نفر بالاترین امتیاز را کسب نمودند لازم است بین آنان قرعه کشی بعمل آید و نفر اول ثبت نام گردد.
ب) واحد های آموزشی که مجوز معرفی متقاضی تشرف با اولویت دوم را در قسمت طلاب دارند ، نفر دوم در قرعه کشی را بعنوان اولویت دوم  ثبت نام نمایند .
ج) به منظور عدم تضییع حق متقاضیان با اولویت اول ، ثبت شماره اولویت ضروری است.

6-     به‌منظور پيشگيري از هر گونه اعتراض و شكايات احتمالي، تعيين اولويت و يا قرعه‌كشي در واحد آموزشی و در حضور هيئتي مركب از مؤسس (در صورت امكان حضور ايشان)، مدير، معاون فرهنگي، يكي از اساتيد و كليه ثبت‌نام كنندگان انجام پذیرد ؛
7-    پس از تعيين اولویت متقاضيان  و در صورت لزوم قرعه کشی مطابق ظرفیت ثبت نامی اعلامی برای طلاب، اساتید ، کادر و دانش آموختگان، فرد و یا افرادی که می خواهند بعنوان متقاضی تشرف به این معاونت اعلام گردند لازم است مبلغ 250.000 ریال را بعنوان ثبت ‌نام اوليه به‌حساب   0215307921008   بنام مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران نزد بانك ملي شعبه الغدیر  قم واريز  و فیش واریزی آنان به این معاونت ارسال گردد؛
توجه:
              الف) اعضاي خانواده  مبلغ فوق را طي يك فيش واريز نمايند.
 ب) واریز مبلغ فوق براي همسر و فرزند بالاي دو سال نيز الزامی است .

8-    پس از اتمام مهلت ثبت نام در واحد های آموزشی و انتخاب فرد و یا افراد واجد شرایط ، شنبه مورخ 92/11/19 زمان ثبت نام در سامانه عمره می باشد؛
توجه :    نام کاربری و رمز ورود به سامانه عمره در مورخ  92/11/16  از طریق پیامک به تلفن همراه مدیران محترم واحد های آموزشی ارسال میگردد .
9-    در صورت عدم جذب ظرفيت ثبت‌نام اعلام شده برای واحد آموزشی ، مراتب کتباً و حداكثر تا مورخ 92/11/17   به معاونت فرهنگي- تربيتي مركز اعلام گردد ؛
10-     كليه متقاضيان بايد حداكثر تا مورخ  92/12/1  مدارك لازم خود و همراهانشان را به واحد آموزشی تحويل نمايند ؛
11-    واحد آموزشی لازم است كليه مدارك متقاضيان را به‌صورت زوجي (خانوادگی)دسته‌بندي و آماده ارسال نگهداري نمايد ؛
توجه:
 زمان و مكان ارسال مدارك متقاضیان تشرف متعاقباٌ اعلام مي‌گردد.
12-    عدم تحویل مدارک تا مورخ 92/12/1 به واحد آموزشی به منزله انصراف بوده و لازم است واحد آموزشی سریعاً  و حداکثر تا مورخ 92/12/2  انصراف آنان را به مرکز اعلام نمایند  ؛

اولويت‌هاي ثبت‌نام
- حافظ كل قرآن كريم: 10  امتياز
- حافظ نصف قرآن كريم: 5  امتياز
- مادر، همسر و فرزند شهيد:  10  امتياز
- مادر، همسر و فرزند جانبازان بيش‌از 30%   10  امتياز
- مادر، همسر و فرزند آزادگان   10  امتياز
- تاكنون به حج تمتع و عمره مشرف نشده باشند.   10  امتياز
- سال آخر تحصيل - ویژه طلاب  10  امتياز
تعريف سال آخر تحصيل: حداكثر 40 واحد تا پايان سال تحصيلي 93-92 باقي مانده باشد
- داراي سابقه همكاري حد اقل4 نيمسال با مدرسه و در هر نيمسال حداقل 12 ساعت همكاري
در هفته – ویژه اساتید و کادر     10  امتياز

 ه) مدارك مورد نياز:
1- اصل گذرنامه داراي اعتبار تا پايان آبان ماه سال 93  (در صورت لزوم تمديد گردد) ؛
توجه: الف) زائرين مي‌توانند گذرنامه فردي يا خانوادگي  ارائه نمايند.
        ب) در صورتي كه فرزند 18 سال و يا بيشتر سن دارد، بايد براي او گذرنامه جداگانه تهيه شود.
2- سه قطعه عكس 4 × 3 رنگي پشت‌زمينه سفيد عين عكس/ عكس‌هاي گذرنامه ؛
3- يك قطعه عكس 6 × 4 رنگي با زمينه سفيد عين عكس/ عكس‌هاي گذرنامه براي اخذ رواديد (ويزا) ؛
4- كپي كارت ملي (پشت و رو) ؛
5- متقاضياني كه مايل به همراه داشتن فرزند زير 2 سال هستند بايد مشخصات كودك آنان در گذرنامه خانوادگي و يا گذرنامه يكي از والدين ثبت شده  باشد و در غیر اینصورت باید گذرنامه انفرادی برای او تهیه  و علاوه بر گذر نامه مدارك ذيل او را نیز  به همراه مدارك خود آماده نمايند:
- 2 قطعه عكس كودك عين عكس گذرنامه
- فتوكپي از تمام صفحات شناسنامه كودك
تذكر: عكس‌هاي ياد شده كليه متقاضيان بايد دقيقاً عين عكس گذرنامه باشند. در غير اين صورت رواديد (ويزا) صادر نخواهد شد. لذا متقاضياني كه فاقد چنين عكس‌هايي هستند سريعاً نسبت به تهيه عكس و يا تعويض عكس گذرنامه اقدام نمايند.
لازم به ذکر است سهمیه ی این مدرسه 2 نفر از طلاب، 2 نفر از اساتید و کادر و 2 نفر از دانش آموختگان می باشد.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد