امروز جمعه, 31 فروردين 1403 - Fri 04 19 2024

منو

برگزاری جلسه ششم دوره تفسیر قرآن کریم

tobeh sura

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، ششمین جلسه دوره آموزشی تفسیر قرآن کریم با سخنرانی سرکار خانم جواهری در روز شنبه 2 آذر با حضور اساتید گرامی و طلاب عزیز برگزار شد.

استاد در تفسیر آیه 38 سوره توبه گفت: دراینجا دومطلب مورد توجه است 1.گاهی افراد مومن هم باید مورد مواخذه و توبیخ قرار بگیرند. 2. دلبستگی به دنیا باعث می شود که انسان از زمین جدانشود. بنابراین اگر خواستیم به سوی خدا حرکت کنیم باید از خواب غفلت بیدار شویم و بدانیم هر چقدر ارزش دنیا و مادیات در نظرمان کم باشد ارزش معنوی ما در نزد خداوند بالاتر می رود.

نکته دیگر در این آیه این است که هنگامی اعلام جنگ و جهاد می شود برهمگان واجب است از آن اطاعت نمایند و در راه خداوند متعال جهاد کنند و این مربوط به زمان پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نیست بلکه به تمام مواقع و اطاعت از رهبر زمان ها اشاره شده است.

خانم جواهری در تفسیر آیه 39 بیان داشت که: طبق آیه قبل اگر در مساله جهاد کوتاهی شود مورد عذاب دنیوی و اخروی از جانب خداوند قرار خواهیم گرفت و بدانیم قطعا ضرری غیر قابل جبران بر خود وارد کرده ایم. زیرا به خدا هیچ گونه زیان وضرری نمی رسد و کسانی که ایمان دارند و مومن هستند در امر جهاد کوتاهی نخواهند کرد.

استاد در پایان اشاره کرد که : این آیه نیز در رابطه با شب لیله المبیت است. مراد از آن وعده نصرت ،اظهار دین و تمام نمودن نور هدایت است. که در اینجا از فضائل بی دلیل مولا امیر المومنین علی (علیه السلام) می باشد .

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد