امروز چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403 - Wed 04 24 2024

منو

برگزاری جلسه پنجم دوره تفسیر قرآن کریم

tobeh sura

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، پنجمین جلسه دوره آموزشی تفسیر قرآن کریم روز شنبه 25 آبان از ساعت 12 - 11 با سخنرانی استاد گرانقدر سرکار خانم جواهری و اساتید و طلاب عزیز برگزارشد.

استاد در تفسیر آیه 35 سوره توبه بیان کرد: مال هایی که واجباتش پرداخت نشده است می باشد که در روز قیامت تمام آن اندوخته ها به چند عضو از بدن ( کمر.پیشانی.پهلو.) چسبانده می شود و علت آن که خداوند این قسمت هایی از بدن را گفته آن است که افراد پول را به عنوان تکیه گاه و سجده گاه خود قرار داده بودند. پس باید عین آن را بر این اعضا چسباند زیرا وجوباتشان را پرداخت نمی کردند.

درتفسیر آیه 36 سوره خداوند روزی که آسمان و زمین را خلق کرد 12 ماه برای ما قرار داد و 4ماه از سال را حرام اعلام کرد(ذی القعده.ذی الحج.محرم والحرام و رجب المرجب) وفرمود در این ایام باهم جنگ نکنید و علت عدم جنگ استراحت رزمنده گان و خانواده هایشان بیان داشت و جنگ را در یک سوم از سال را اجبارا تحریم کرد.باید بدانیم واقعیت اسلام برجنگ نیست ولی زمانی که کافران و مشرکان با اسلام دشمنی می کنند و قصد جنگ دارند باید با آنها مبارزه کرد و از خود و اسلام دفاع نمود.

استاد اشاره بر این کرد که همه انسان ها و موجودات مکان امنی همچون خانه کعبه دارند و کسی که به آنجا پناه ببرد هیچ قانونی نمی تواند او را اذیت کند وهمچنین زمان امن هم در این 4ماه است که کسی در این ایام حق جنگ و کشتار ندارد.

استاد در پایان کلامشان درباره آیه 37 گفت که بازی کردن با قانون الهی عواقبی در برخواهد داشت.

در نتیجه یکی از عوامل انحراف مردم تحلیل های غلط و دست بردن به احکام و قوانین الهی است. ما هر قانونی که خداوند متعال برای ما قرار داده را باید به آن عمل کنیم و هیچ تحریفی در آن نباید انجام دهیم و کسانی که احکام الهی را تغییرمی دهند به گفته های شیطان زینت داده و قطعا عواقبی برای آنها خواهد داشت.

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد