امروز پنج شنبه, 09 فروردين 1403 - Thu 03 28 2024

منو

برگزاری جلسه سوم دوره جریان شناسی سیاسی

moslehe3

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، سومین جلسه دوره توانمند سازی "جریان شناسی سیاسی" با سخنرانی استاد حوزه و دانشگاه سرکار خانم دکتر مصلحی در روز سه شنبه 30 مهر با حضور مدیریت محترم و اساتید و طلاب برگزار شد.

استاد مبحث امروز را در رابطه با نفاق مطرح کرد و گفت : در لسان عرب به موش صحرایی نافقا می گویند. به منافق از این جهت منافق گفته می شود که اول اظهار ایمان و دوستی و.. دارد ولی در آخر متوجه این می شویم که تمام این دوستی ها ظاهری بوده و آن چیزی که می گوید با آنچه که عمل می کند متفاوت است.

حدیثی از رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) که می فرمایند: من از جامعه و امت از 2 گروه نمی ترسم: 1.کسانی که ایمان دارند و ترس از ایمانشان باعث نمی شود هر عملی را انجام دهند. 2.مشرکان: زیرا مشرکان اگر بخواهند خطایی کنند خداوند آنها را به هلاکت می رساند. اما من از منافق بر شما می ترسم.

کسی که ظاهراً به ایمان اعتراف می کند و جوری سخن می گوید که گویا عالم به عمل است ولی در باطن ایمان ندارد و در نهایت متوجه این می شویم که عمل کننده نیست. پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) از جامعه ای که تدبیر مدیرانی که مدیریت ندارند می ترسیدند.

استاد مصلحی در ادامه گفت منافق کسی است که با مبانی دینی اشتراک ندارد و گونه ای عمل می کند که انگار مومن است.

امام صادق (علیه السلام) سه ویژگی منافق را این گونه می فرمایند:

1. هنگامی که امانتی به او سپرده شود و او خیانت می کند.

2. به هنگام سخن گفتن دروغ می گوید.

3. آنگاه که وعده می دهد و تخلف می کند.

در تمام زمان ها مساله 2 قطبی و 2 گروه شدن وجود داشته و دارد.در صدر اسلام گروه مهاجر و انصاربودند. در زمان امام حسن مجتبی علیه السلام گروهی موافق صلح و گروهی موافق جنگ بودند. در زمان فعلی و جامعه خود ما هم در سال های اخیر فتنه ها زیر پرچم دو قطبی سازی شروع شد اما ما هر صحبتی که ولایت فقیه بیان کند و تصمیم بگیرد همان را عمل می کنیم.

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد