امروز شنبه, 01 ارديبهشت 1403 - Sat 04 20 2024

منو

برگزاری جلسه سوم دوره تفسیر قرآن کریم

tobeh sura

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، سومین جلسه دوره آموزشی تفسیر قرآن کریم روز شنبه 13 مهر از ساعت 12 - 11 با سخنرانی استاد گرانقدر سرکار خانم جواهری و اساتید و طلاب عزیز برگزارشد.

استاد در سوره توبه آیه 29 بیان کرد که مراد از اهل کتاب یهود و نصارا هستند. آنها ایمان کاملی به خداوند و روز قیامت ندارند. زیرا آنان بین پیامبران الهی نیز فرق می گذارند و نسبت به هرکدام برتری و یا نقض پیامبری دیگری کردند. ولی خداوند حکم به کافر بودن آنها دادند. درمورد بحث جزیه هم گفتند مقدار جزیه هر فرد را رهبر مسلمین تعیین می کند.

استاد اسم عزیر را در آیه 30 سوره توبه اینگونه بیان داشت که عزیر نام فردی است که یهود آن را عزرا می خواندند و او دین یهود را مورد بررسی قرار داد و تغیراتی در کتاب تورات اعمال کرد و شاید مراد از پسر خدا مراد از عزیر می باشد. البته یک لقب تشریفاتی است نه نسبی.

استاد در تفسیر آیه 31 سوره توبه گفت : مراد از احبار دانشمند است وغالبا یهودیان برای علمای خود به کار می بردند ودر این آیه خداوند اشاره دارد که آنها به جای اطاعت خدا از راهبان و احبار اطاعت می کنند. در واقع شاید یهود و نصارا در مقابل علمای خود سجده نکنند ولی اطاعت بی قید و شرط آنان باعث شده است که در قرآن این پیروی کور کورانه و غیر منطقی را تعبیر به ((اتخاذ رب )) کنند.

ان شاالله همه ما از این اطاعت های کورکورانه نسبت به هر آنچیزی که در مقابل خدا و اهل بیت علیه السلام است قرار نگیریم.

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد