امروز جمعه, 31 فروردين 1403 - Fri 04 19 2024

منو

برگزاری نشست تخصصی گام دوم انقلاب و وظایف حوزه و روحانیت

moslhi

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، نشست تخصصی"گام دوم انقلاب و وظایف حوزه و روحانیت " با سخنرانی استاد حوزه و دانشگاه (همسر شهید) سرکار خانم مصلحی و با حضور ، اساتید محترم و طلاب گرامی در روز شنبه 21 اردیبهشت برگزار شد.

در این نشست سرکار خانم مصلحی حدیثی از امام جعفر صادق (علیه السلام) فرمود که : مومن دانا باید 3سوال را در ذهن و عملش پاسخ دهد و آن سوال عبارتند از: حَیثُ لِمَن کَیفَ سائدُ اِلَیه وارِدُ عَلیه

اگر مومن جواب این سوال ها را بداند امور بر اوهجوم نمی آورد بلکه وارد زمان می شود. به فرموده حضرت امام صادق(علیه السلام) مومن می تواند با ابتکار عمل و مدیریت زمان امورش را پیش ببرد.

این حدیث را می توان مطابقت داد به بیانیه مقام معظم رهبری(مدظله العالی)در گام دوم انقلاب که فرمودند: گام دوم یکی از مسائل بسیار مهمی است که در طول تاریخ انقلاب اسلامی داریم.

در این حدیث کلمه حَیثُ بر می گردد به آن تحولاتی که اتفاق افتاده است. انقلاب اسلامی در ذات ، پیدایش و انگیزه با تمام انقلاب ها متفاوت می باشد شما در هر انقلابی نگاه کنید متوجه این می شوید که یا از مسیر منحرف شده اند یا شعارهایشان به دست فراموشی سپرده است،حتی در انقلاب پیامبر اکرم (صلی الله و علیه و آله) به گام دوم انقلاب نرسیده است و هیچ انقلابی را نمی توان نام برد که به گام دوم رسیده باشد، مگر انقلاب اسلامی ایران که به مرحله دوم رسید.

بیانیه رهبری به عبارتی اینگونه است که نقشه ای برای آینده ترسیم و مقدمه ی تمدن عظیم اسلامی مهدوی را پایه گذاری کرده است.

بعد از حیث و به کلمه لِمَن می رسیم به معنی اینکه بدانیم در گذشته چه اتفاقاتی افتاده است و بنابر گذشته ازآینده ای که در پیشرو داریم مطلع شویم.

رهبر انقلاب گام دوم را به 4محور تقسیم کرده اند:

1. شعارهای جهانی (شعار انقلاب مطابق با فطرت، آزادی ، خداجویی ، پاکی ، استقلال ، ایثار ،عدالت و... این ظرفیت وجود دارد که و باتوجه به این شعار ها انقلاب جهانی شود.

2. انقلاب اسلامی پدیده زنده و دارای انعطاف.( آماده تصییح خطا بدون تجدید نظر)

3. حساسیت در مقابل مرز بندی با دشمنان.( درمقابل کشورهای آمریکا واسرائیل ...مرزبندی داریم).

4. دفاع از مظلومان.

ایشان در ادامه بیان داشت که این 4محور مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در بیانیه گام دوم اشاره ای به شکل گیری تمدن دارند و در این تمدن باید: 1. انقلاب اسلامی 2. نظام اسلامی 3. دولت اسلامی 4. جامعه اسلامی حاصل شود تا جامعه اسلامی نشود تمدن نوین و جامعه مهدوی اتفاق نمی افتد ومنظور ازتمدن اسلامی دوران حکومت حضرت بقیه الله الاعظم(علیه السلام)می باشد.

خانم مصلحی در ادامه افزود: در دوران ظهور تمدن حقیقی ودنیای حقیقی اسلامی به وجود می آید و زمانی اتفاق می افتد که جامعه اسلامی شود. زمانی جامعه اسلامی می شود که امر به معروف و نهی از منکر صورت گیرد که متاسفانه در جامعه ما حذف شده است.

واین امر برعهده روحانیت می باشد. اگر حوزه های علمیه خوب و زیبا وارد عمل شوند مردم نیز به راحتی آنها را می پذیرند. تمدن اسلامی فرایندی است بسیار طولانی تشکیل می پذیرد و اهداف آن نیز به صورت نسبی محقق می شود.

نه اینکه ظهور طولانی بلکه زملنی که حضرت ولی عصر(عج الله تعالی فرجه شریف) بیایند (9ماه در جنگ و نزدیک به 3 سال را پیمان صلح بین اتحادیه اروپا و آمریکا می پردازند) واین امرباعث می شود که جهان کم کم به عدالت خواهی بپا خیزد.

استاد در ادامه معنای تمدن را این گونه بیان کرد: در تمدن اسلامی بشر به ضروریت معنوی و روحی خود می رسد.

وتمام افراد جامعه این شرایط برایشان به وجود می آید که فطرت آنها بارور شود.

برکات انقلاب اسلامی که مقام معظم رهبری در بیانیه اشاره داشتند این است که: سنگین کردن کفه عدالت ، در تقسیم امکانات عمومی کشور است.

در پایان استاد زمانی برای پرسش و پاسخ طلاب در رابطه با موضوع گام دوم انقلاب اختصاص دادند.

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد