امروز پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 - Thu 04 25 2024

منو

برگزاری جلسه چهاردهم دوره تفسیر قرآن کریم

tafsir 1

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، چهاردهمین جلسه دوره آموزشی تفسیر قرآن کریم روز شنبه 24 فروردین از ساعت ۱۱ الی ۱۲با سخنرانی استاد گرانقدر سرکار خانم جواهری و حضور مدیریت محترم سرکار خانم دیانتی، اساتید گرامی، مبلغین و طلاب عزیز برگزار شد.

استاد در تفسیر آیه 7 سوره مبارک فرمود:در اینجا سوالی مطرح می شود و آن این است که: آیا عهد بستن در کنار خانه خدا باید مراعات شود ویا هر کجا که عهدی بسته می شود؟ در پاسخ باید گفت که هر عهدی که بسته می شود چه در خانه خدا، چه در مجاور و یا حتی دورتر از خانه خدا باید به آن عهد پایبند بود.

در ادامه آیه در مورد با تقوایان سخن گفته که اگر کسی وفای به عهد داشته باشد یعنی فردی با تقواست و اگر کسی عهد خود را بشکند با تقوا نمی باشد.

آیه 9 سوره مبارکه توبه مقدمه ای برای آیه بعدی است درباره فاسقین.

در آیه بعدی اشاره به این دارد که مشرکان در مورد هیچ مومنی عهد بسته شده را رعایت نمی کنند و در دین اسلام پیمان شکنی یک نوع تجاوز به حساب می آید.

در آیه 11 منظور از توبه این است که به سوی ایمان و خدا بر گردند.

اما به دو شرط برپا داشتن نماز و دادن زکات: 1. نماز یکی از بارز ترین مظاهر عبودیت است. 2.از قوی ترین ارکان ها نیز پرداخت زکات است.

استاد در ادامه فرمودند که اگر کسی مسلمان است ولی نماز نمی خواند و زکات را پرداخت نمی کند طبق این آیه برادر دینی ما نیست.

بنابراین شرط ورود به دایره اخوت دینی نماز و زکات است و اساس حب و بغض یک مسلمان مکتب او است.

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد