امروز شنبه, 01 ارديبهشت 1403 - Sat 04 20 2024

منو

جشن میلاد امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف

 

mafe

 

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب کبری سلام الله علیها، مراسم جشنی به مناسبت فرارسیدن ولادت با سعادت حضرت مهدیعجل الله تعالی فرجه الشریف و میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام با سخنرانی استاد حوزه و دانشگاه سرکار خانم مافی و حضور مدیریت محترم سرکارخانم دیانتی و اساتید و طلاب گرامی در تاریخ 27 فروردین برگزار شد.

استاد مقدمه ای در رابطه با ماه شعبان المعظم مطرح کرده و گفتند احادیثی که مختص به این ماه آمده بسیار است، اما بحث امروزه این است که وظیفه من منتظر و سرباز آقا امام زمان عج الله و تعالی فرجه الشریف چیست؟

یکی از چیزهایی که انسان را در مسیر و وادی سیر الی الله سرعت می دهد بعضی از زمان ها است. در قرآن به برخی از مکان ها و زمان های خاص اشاره می کند.

ماه شعبان هرچند در قرآن نیامده ولی احادیثی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله آمده است: آی مردم من رسول خدا و فرستاده خدا به سوی شماهستم، پس اعلام می کنم شعبان ماه من است خدا رحمت کند کسی را که مرا اعانت کند در این ایام.

برای طی کردن سیر الی الله باید این حدیث و دیگر احادیث و قرآن و... را بخوانیم تا برای ما از آنها لایه هایی برداشته شود تا در عالم ملکوت و سیر الی الله در مسیر که ظاهرش معارف دینی و در باطنش با عمل است ، بعد از سیر کردن این راه باید مدام پرده از روی این احادیث برداشته شود.

وقتی انسان ها تمام این احادیث و جذبه های الهی را بشناسد وارد عالمی دیگر می شوند و آن عالم دیگر، عالم معرفت الامام است. وقتی انسان به امام خود معرفت پیدا می کند هرچه بیشتر جلو می رود تعلقات دنیویش از بین می رود.

استاد در ادامه فرمودند: در وادی منتظر ماندن انسان باید 3وادی را طی کند تا در آنها برسد به مرحله ای که نور امام در قلب او ظهور پیدا کند:

.1.وادی تسلیم: می توان گفت بالاترین مقام حضرت عباس علیه السلام، حضرت زینب کبری سلام الله علیها ، حضرت علی اکبر علیه السلام و... دلدادگی و تسلیم امام بودنشان آنها را به سیر الی الله رسانده بودند. آنها با امام سیر نمی کردند بلکه دَر امام سیر می کردند.بعد با تسلیم اعضا و جوارح شروع شده (ترک محرمات و انجام واجبات) در مرحله بعد با اندیشه و فکر خود به تسلیم امام شدن می رسیم.

2.وادی تطهیر: وقتی تسلیم امام می شویم؛ ایشان تطهیر می کند. اصلا مقام تطهیر باطنی انسان دراوج ، پذیرفتن ولایت امام است.

3.وادی تنویر: این مرحله زمانی است که امام در وجود انسان ظهور پیدا می کند. زیرا امام همان کلمه در حقیقت نور الهی است که در عالم به وجود او استوار است. هرجا نور ؛ هدایت و.... باشد امام هم در آنجا هستند.

استاد مافی در پایان اشاره کردند: اصلا به روح امام روح همه عوالم قیام دارد و وقتی امر امام را اطاعت کنیم خدا به ما فرقان می دهد برای تشخیص حق از باطل ان شاالله.

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد