امروز جمعه, 10 فروردين 1403 - Fri 03 29 2024

منو

آفات انقلاب و شاخصه های انقلابی

moslehi

 

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، این واحد همزمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر نشستی با سخنرانی استاد حوزه و دانشگاه سرکار خانم مصلحی باعنوان " آفات انقلاب و شاخصه های انقلابی" و باحضور مدیریت محترم ، اساتید و طلاب گرامی در روز سه شنبه 16 بهمن برگزار نمود.

استاد مصلحی در مقدمه گفت:

انقلاب اسلامی ایران به لحاظ محتوا، انگیزه و به لحاظ مدل مبارزه در دنیا و در بین انقلاب ها واقعا بی نظیر و بی بدیل بوده و هست لذا دارای شاخصه هایی است که وضعیت گذشته، حال و آینده را تبیین و تعریف کند .

ایشان بحث را در قالب حدیثی مطرح کردند:

امام جعفر صادق (علیه السلام) می فرمایند: فرد عاقل ، عالم و متفکر کسی است که پاسخ سه پرسش را می داند

حَیثُ لِمَن وَ کَیفَ. یعنی کجاست (وضعیت شناسی) برای چه؟ (محتوای پیام)

وی حدیث را در شاخصه های انقلابی طبق فرمایش حضرت آقا بیان کردند .

شاخصه های انقلاب:

.شاخصه اول پایبندی به مبانی و ارزش های انقلاب اسلامی است.

1- ارزش های انقلاب اسلامی آن چیزی که ما به خاطرش قیام کردیم ، نسل ما قیام کرد ، نسل دوم قیام کرد ، نسل سوم انقلاب و امروز که شاهد نسل چهارم انقلاب هستیم باید ببینیم که آیا این ارزش ها به آنها انتقال داده شده یاخیر؟

اولین ارزشی که مردم به خاطرش قیام کردند احیاء اسلام در صحنه سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی جامعه بود و البته اینها کم ارزشی نبوده است. مساله ای که امروز به خصوص استراتژیست های غربی و خصوصا آمریکایی ها به آن رسیده اند این است که ما از هیچ راهی به غیر از مقابله فرهنگی یعنی همان چیزی که مردم ایران بخاطرش قیام کردند نمی توانیم آنها بگیریم.

در اینجا ما دو راهبرد داریم: راهبرد اول حکومت اسلامی و راهبرد دوم حکومت صالحان یعنی صالحان بیایند و حکومت را اداره کنند.

در مرحله اول حکومت اسلامی برپا شد و طبق قانون اساسی باید کسانی سُکان دار این حکومت شوند که معتقد به مبانی و ارزش های حاکم این حکومت باشند تا بتواند این حکومت را به سرانجام برسانند.

در صدر اسلام اتفاقی که افتاد این بود که حکومت اسلامی تشکیل شد و مرحله دوم که باید صالحان حکومت را به دست بگیرند؛این مرحله را با یک کودتای سیاسی از سُکان خودش و مسیر اصلی منحرف کردند

در اینجا امیرالمومنین علی (علیه السلام) سکوت می کنند، چون اصل حکومت از دست نرود و اگر اصل باشد امید است که در دراز مدت یا کوتاه مدت افراد صالح دوباره باز می گردانند بر جای خودش.

نکته قابل توجه این است که دو گروه می خواهند که این حکومت صالحان نباشد. الف) سکولارها ب) متدینین یا متهجرین که درکشان از سیاست قضاوت به ظاهر است.

ایشان افزود هنگامی که از پایبندی و مبانی ارزش ها می گوییم یعنی اینکه آن ارزش تغییر نکند و اولین ارزش و پایبندی انقلاب ولایتمداری می باشد که اگر پشت سر او حرکت کردیم ساده زیستی، وفای به عهد ، عدالت خواهی، حمایت از مستضعفین و... همه اینها را پشت خود خواهیم داشت.

.2.شاخصه دوم انقلابی گری و هدف گیری آرمان های انقلاب.

-هدف آرمان انقلاب گسترش آزادی خواهی در کل جهان می باشد.

3.شاخصه سوم پایبندی به استقلال همه جانبه.

امروزه ما درگیر این مورد هستیم استقلال سیاسی، فرهنگی ، اقتصادی و... است.

4.شاخصه چهارم حمایت در برابر دشمن.

آقا فرمودند کسانی که بخواهند چهره آمریکا را بزک کنند این کار خیانت است.

5.شاخصه آخر تقوای سیاسی و دینی.

امروزه روز جهاد کبیره است یعنی هرچه دشمن گفت برعکس آن را انجام دهیم. اگر در گفتگو ها هر آن چیزی که آمریکا و غرب بگوید و ما در آن شرکت کنیم در پازل آنها و بازی سیاسی قرار گرفته ایم و در آخر هر چیزی که آنها می خواهند می شود که باعث می شود که استقلالهای فکری، اقتصادی،سیاسی و... ما همه از بین برود.

وی در ادامه بحث خویش بخشی از خدمات انقلاب اسلامی که حداقل در مبحث بانوان بوده و به سر انجام رسیده است را مطرح کردند.

_-قبل از انقلاب نسبت به آموزش زنان در مرکز جامعه الزهرا تعداد آنها بسیار کم بوده ولی امروزه ما 27000 هزار استاد حوزه های علمیه داریم. 40% از زنان جامعه ما تحصیلات عالیه دارند.

- در ورزش قبل از انقلاب هیچ باشگاه اختصاصی برای زنان نداشتیم اما امروز 30 ورزشگاه اختصاصی زنان داریم.

این آمار ها همان آمار حَیثُ است که ما قبل از انقلاب وضعیتمان چگونه بوده و امروز چگونه است

امروزه شرایط بانوان ما باتوجه به همه این زحماتی که انقلاب کشیده است یک شرایط تقریبا چالش بر انگیز شده است و غرب در زمینه های مختلف دارد کار میکند از جمله برابری جنسیتی همان عدالت جنسیتی است که شهید مطهری شباهت زن و مرد مطرح کردند.

اگر ما حواسمان به حَیثُ نباشد دشمنان بر علیه ما می شوند و غلبه خواهند کرد به جای اینکه ما بر آنها غلبه کنیم.                                                                                              

در ادامه به لِمَن میرسیم که برای چی انقلاب کردیم؟ ما انقلاب کردیم که از یک سیاهی و ظلمات به نور و ولایت الهی برسیم و زیر سایه ولایت حضرت ولیعصر(عجل الله و تعالی فرجه و شریف) زندگی کنیم و این لِمَن را همه جا استفاده می کنیم و با آمریکا هیچگاه مذاکره نخواهیم کرد.

و مرحله آخری که امام صادق (علیه السلام) می فرمایند کَیفَ است یعنی محتوای زندگی و اینکه ما محتوا و مبنای زندگیمان را کجا گذاشته ایم سبک زندگیمان را چگونه داریم بنا می کنیم و به کجا می خواهیم برویم.

البته خیلی از ما در همین کَیفَ مانده ایم؛از دانشگاه ها، حوزه زنان و..تا برسیم به حوزه سیاست خارجی به جای اینکه ما ارزش هامون بذاریم مبنای انقلابی گذاشتیم مبنای جهانی.

در پایان بحث اشاره کردند که انسان بنابر فرمایش امام صادق(علیه السلام) باید پاسخ آن سوال ها را بداند.

در حقیقت این حدیث راهبرد حرکت دفاع مقدس جمهوری اسلامی است در همه عرصه ها حتی منزلمان و در ادامه حضرت می فرمایند اگر کسی پاسخ این پرسش ها را بداند غافلگیر نمی شود. یعنی دشمن بر او مسلط نمی شود او می تواند تدبیر کند و امورش را به دست گیرد و به مقصود برسد ان شاالله

و این نظام قطعا پرچم را به دست صاحبش خواهد سپرد چرا که اگر این پرچم زمین افتد به راحتی بلند نخواهد شد و خداوند حتما حمایت خواهند کرد.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد